شلیک به هواپیمای روس در آسمان سوریه تکذیب شد

شلیک به هواپیمای روس در آسمان سوریه تکذیب شد
چهارشنبه 11 ارديبهشت 1392 - 20:33

سوريه، شلیک موشک به سوی يك فروند هواپيماي مسافربري روسيه در حريم هوايي اين كشور را تكذيب كرد.

 به نقل از يك منبع مسئول در سازمان هواپيمايي سوريه گزارش داد گزارشهاي منتشر شده از سوي رسانه ها طي دو روز گذشته مبني بر اين كه يك فروند هواپيماي غيرنظامي روسيه روز دوشنبه گذشته در حريم هوايي سوريه هدف قرار گرفته، بي اساس و نادرست است.

 

خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) با اعلام این خبر افزود: هواپيماي مسافربري روسيه از شرم الشيخ مصر عازم قازان بوده و در ساعت دوازده و نيم شب به وقت جهاني وارد حريم هوايي سوریه شده و پس از نيم ساعت ، حريم هوايي سوريه را ترك كرده و هيچ گزارشي مبني بر روبرو شدن اين هواپيما با حادثه يا مشكلي در داخل حريم هوايي سوريه گزارش نشده است.

بنا به اعلام اين منبع ، خلبان اين هواپيما بر اساس روال معمول با مركز مراقبت هوايي در دمشق تماس برقرار كرد و هيچ حادثه فوق العاده اي را گزارش نكرد و فقط خواسته اش اين بود كه به هواپيما اجازه داده شود كه ارتفاع پرواز خود را از 34000 پا به 36000 پا افزايش دهد، بدون اين كه دليل اين اقدام را اعلام نمايد كه با اين درخواست خلبان به علت اين كه خارج از عرف نبود، موافقت شد.

 

اين منبع همچنين اعلام كرد كه در همان روز (دوشنبه)، چهار هواپيماي تجاري روسي بدون هيچ حادثه و مشكلي درحريم هوايي سوريه پرواز كردند، همچنين ده ها پرواز مسافربري ديگر درآن روز صورت گرفت كه اين مساله نشان دهنده امنيت كامل پروازها در حريم هوايي سوريه براي هواپيمايي باري و مسافربري است.

سازمان حمل و نقل هوايي روسيه (روساوياتسيا) روز سه شنبه اعلام كرده بود كه به شركت هاي هواپيمايي روسيه اعلام كرده است كه پروازهاي خود در حريم هوايي سوريه را به حال تعليق درآورند.
اين مركز اعلام كرده بود كه " با توجه به وضعيت فعلي، نبايد منافع تجاري بر حفظ امنيت شهرونداني كه از خدمات شركت هاي هواپيمايي روسيه استفاده مي كنند، ترجيح داده شود".

 

براساس برخي گزارش ها، روز دوشنبه دو موشك زمين به هوا به سوی یک هواپيماي روسي در حريم هوايي سوريه شليك شده، اما به آن آسیبی نرسانده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها