جلوه تازه انقلاب بحرین در تظاهرات کارگران

جلوه تازه انقلاب بحرین در تظاهرات کارگران
پنج‌شنبه 12 ارديبهشت 1392 - 15:21

العالم - يكي از رهبران جمعيت وفاق ملي بحرين، تظاهرات كارگران را بخشي از انقلاب مردم این کشور دانست كه امسال در مناطق مختلف بر ضد رژيم آل خليفه برگزار شد.

" مجيد ميلاد " روز پنجشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: جنبش سنديكاي كارگران، حركتي تازه در بحرين بود كه در اوائل قرن حاضر شكل گرفت، اما امسال شكل ديگري به خود گرفت و سراسر مناطق کشور را فراگرفت و علت آن ظلم و بيدادي است كه رژيم حاكم در حق همه كارگران روا مي دارد. رژيم آل خليفه نيز در برخورد با تظاهرات كارگران همان شيوه اي را به كار گرفت كه در سركوب انقلاب بحرين به كار مي برد، و علت اين رفتار نيز آن است كه كارگران نيز بخشي از انقلاب هستند و آن ها نيز از رژيم مطالباتي دارند كه رژيم از اجابت آن ها خودداري مي كند.

وي افزود: علت برخورد رژيم با هزاران كارگر و كارمندي كه در تظاهرات شركت داشتند، آن بود كه اين قشر از جامعه پيگير حقوق سياسي خود هستند و به عنوان يكي از مهم ترين عوامل سازندگي كشور مي توانند موتور محركه خروج كشور از استبداد به سمت دموكراسي باشند.

مجيد ميلاد در پايان خاطر نشان كرد: تنها اقليتي بسيار ناچيزثروت كشور را در انحصار خود گرفته اند و هر گاه صحبت از خواسته هاي مردمي مي شود، نگران پست ها و ثروت و مناصب خود مي شوند به همين سبب تلاش مي كنند راه سركوب و برخورد پليسي را در پيش گيرند و طبيعي است كه اين نوع برخورد به هيچ وجه نمي تواند متضمن راه حلي سياسي باشد كه به احقاق حقوق شهروندان و تضمين برابري و آزادي براي آنان منجر شود.

2-11:55
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها