گنبد آهنین، رسوایی بزرگ صهیونیستها

گنبد آهنین، رسوایی بزرگ صهیونیستها
پنج‌شنبه 12 ارديبهشت 1392 - 20:21

برخورد موشک به مواضع صهیونیستی در مناطق مختلف فلسطین اشغالی به ویژه در جریان تجاوز نظامی اخیر رژیم صهیونیستی به منطقه تحت محاصره غزه، رسوایی بزرگی را برای این رژیم به بار آورده است.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، با اثبات مکرر ناکارآمدی سامانه گنبد آهنین در برابر موشکهای مقاومت صهیونیستها دیگر نمی‌توانند بیش از این درباره توانمندی این سامانه یا اختصاص بودجه‌ای جدید برای استقرار آتشبارهای بیشتر در مناطق مختلف صحبت کنند.
"رئووین بدیهتسور" مدیر مرکز گفت وگوی استراتژیک در "نتانیا" در شمال فلسطین اشغالی سامانه گنبد آهنین را ناکارآمد توصیف کرد و گفت : اطلاعات منتشر شده از سوی ارتش نشان می دهد که سامانه گنبد آهنین ناکارآمد است .
بدیهتسور تأکید کرد: سامانه گنبد آهنین در عملیات "ستون‌های ابر" ارتش اسرائیل ناکارآمدی خود را نشان داد زیرا تعداد تلفات حملات موشکی فلسطینی‌ها قبل و بعد از نصب آتشبارهای این سامانه فرقی با هم نداشت .
بدیهتسور خاطرنشان کرد؛ ارتش اعلام کرد که از مجموع 479 موشک شلیک شده 421 موشک را رهگیری کرده است ولی این ادعای ارتش خلاف واقع است زیرا تعداد واقعی موشک‌هایی فرود آمده، حداقل 2 برابر آمار اعلام شده از سوی ارتش بود .
مدیر مرکز گفت وگوی استراتژیک با رد ادعای ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه موفقيت سامانه گنبد آهنین 90 درصد بوده، تأکید کرد در واقع میزان موفقيت این سامانه بسیار اندک بود .
سازمان صهیونیستی "کیشف" نیز اعلام کرد که گزارش ارتش این رژیم درباره موفقيت سامانه گنبد آهنین خلاف واقع است .
کیشف در گزارش خود تأکید کرده است: حجم خسارات و تعداد تلفات ناشی از حملات موشکی فلسطینی ها مغایر با آمار گزارش های منتشر شده از سوی ارتش است.

پربیننده ترین خبرها