تصاویر هجوم سلفی ها به مقر مرکزی امنیت ملی مصر

تصاویر هجوم سلفی ها به مقر مرکزی امنیت ملی مصر
جمعه 13 ارديبهشت 1392 - 13:02

نیروهای امنیتی مصر تعدادی از اعضای گروه های افراطی را که قصد ورود به مقر مرکزی امنیت ملی در شمال پایتخت این کشور را داشتند، بازداشت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، نیروهای امنیتی مصر در ساعات پایانی دیروز (پنجشنبه) با خودروهای نظامی در خیابان های اطراف مقر مرکزی امنیت ملی مصر در منطقه نصر واقع در شمال قاهره مستقر شدند و افراد وابسته به گروه های سلفی و گروه های "اسلامگرا"ی افراطی را که می خواستند به این مرکز حمله کنند، تعقیب و تعدادی از آنها را پس از درگیری  بازداشت کردند.  


تعدادی از تظاهرکنندگان در حالی که پرچم های سیاه و سفید گروه های سلفی را به دست داشتند، از دیوار این مرکز امنیتی بالا رفتند و عده ای دیگر نیز عبارت " طرفداران اسامه بن لادن هستیم" را روی دیوار این مرکز نوشتند و تعدادی هم قصد شکستن در ورودی این مرکز امنیتی را داشتند که نیروهای امنیتی با گاز اشک آور آنها را متفرق کردند.


تظاهرکنندگان همچنین مواد محترقه به سوی این مرکز امنیتی پرتاب کردند و در شعارهای خود مسئولان امنیتی را به ضدیت با اسلام و گروه های اسلامگرا متهم کردند.

تظاهرکنندگان که تعداد آنها به صدها نفر می رسید، از مقابل مسجد "رابعه عدویه" به سوی مرکز امنیتی حرکت کرده بودند و آزادی چند تن از رهبران گروه های افراطی را که به اتهام ارتکاب جرایمی بازداشت شده اند، خواستار بودند.


این در حالی است که جنبش 6 آوریل (از گروه های مخالف دولت مصر) نیز از تظاهرات سلفی ها مقابل مرکز امنیتی مذکور حمایت کرد و از گروه های تندرو خواست که امروز (جمعه) این مرکز را محاصره کنند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها