حمله به رسانه‌های بحرین در روز آزادی رسانه

حمله به رسانه‌های بحرین در روز آزادی رسانه
جمعه 13 ارديبهشت 1392 - 17:09

مركز اطلاع رساني جمعيت وفاق ملي اسلامي بحرين اعلام كرد: روز جهاني آزادي مطبوعات درحالي برگزار مي شود كه بحرين شاهد بزرگترين حملات عليه آزادي رسانه‌ها و مطبوعات است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اين مركز با اشاره به تلاش رژيم بحرين براي اعمال محدوديت هاي بيشتر عليه آزادي انديشه و بيان در اين كشور اظهار داشت كه اين حملات عليه آزادي رسانه‌ها و مطبوعات در سايه محاكمه چهار نفر از نويسندگان در شبكه‌هاي اجتماعي به اتهام بيان انديشه و عقايدشان صورت مي گيرد.
مركز اطلاع رساني جمعيت وفاق ملي اسلامي بحرين در گزارش خود یادآور شد که حاشيه آزادي انديشه، رسانه‌ها و مطبوعات در بحرين از بين رفته است به گونه‌اي كه آزادي بيان به بازداشت، سلب تابعيت و چه بسا قتل و پرونده سازي و از كار بركنار كردن و اعمال محدوديت منجر مي‌شود.
براساس اعلام اين مركز، ده‌ها روزنامه نگار وشاغل در بخش مطبوعات در نتيجه اقدامات انتقام‌جويانه رژيم بحرين عليه شهروندان به دليل آرا و مواضع آنها از كار بركنار شده‌اند و همچنان رزق  و روزي آنها قطع شده است.
اين مركز افزود: اين روزنامه نگاران و شاغلان در بخش مطبوعات همچنان با اقدامات حكومت عليه خودشان به دليل آراي آنها كه مغاير با آراي حكومت است، مواجه هستند.
اين مركز با اشاره به وخامت اوضاع رسانه‌اي و مطبوعات در بحرين تصريح كرد: آخرين گزارش منتشر شده در مجله فارين پالسي آمده است كه بحرين جزء 10 كشور اول خطرناک براي روزنامه نگاران در جهان است.
مركز اطلاع رساني جمعيت وفاق ملي اسلامي بحرين با اشاره به كنترل كامل دولت بر رسانه‌ها در بحرين آورده است: تنها يك شبكه تلويزيوني وجود دارد كه آن هم ديدگاه رژيم را اعلام و با ديگر ديدگاه‌ها مبارزه مي‌كند و به ابزاري براي تحريك آفريني و محاكمه علني مخالفان و ايجاد شكاف و تفرقه و اختلافات طائفه‌اي تبديل شده است.
اين مركز افرزود: مخالفان اجازه ندارند كه هرگونه ابراز رسانه‌اي در بحرين در اختيار داشته باشند كه اين وضعيت بخشي از سياست رژيم براي مبارزه با ديدگاه‌هاي ديگران و به حاشيه راندن آنها است.
مركز اطلاع رساني جمعيت وفاق ملي اسلامي بحرين افزود: شمار زيادي از روزنامه نگاران و نمايندگان رسانه‌هاي خارجي از ورود به بحرين منع شده‌اند كه اين امر از يك سو براي جلوگيري از انعكاس ديدگاه‌هاي مخالفان در بحرين و از سوي ديگر ترس از انتقال واقعيت‌هاي بحرين به جهانيان صورت گرفته است و همچنين شماري از روزنامه نگاران بعد از بازجويي دستگاه‌هاي امنيتي از آنها در جريان فعاليت‌هاي رسانه‌اي خود از بحرين اخراج شده‌اند.
اين مركز تصريح كرد: مردم بحرين همچنان از قتل كريم فخراوي ناشر بين‌المللي و عضو هيئت مديره روزنامه الوسط و همچنين زكريا العشيري وبلاگ نويس تحت شكنجه و همچنين قتل احمد اسماعيل تصوير بردار در حال انجام فعاليت مطبوعاتي به ضرب گلوله شوكه هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها