رهبر اخوانی: پس از مصر، اردن را هم می‌گیریم

رهبر اخوانی: پس از مصر، اردن را هم می‌گیریم
جمعه 13 ارديبهشت 1392 - 18:23

حمزه منصور دبيركل جبهه عمل اسلامي اردن وعده داد كه كشور اردن بعد از مصر دومين كشوري باشد كه گروه بين المللي اخوان المسلمين آن را به كنترل خود در آورد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منصور در يك نوار ويدئويي منتشر شده در شبكه‌هاي اجتماعي در اينترنت در سميناري در يكي از دانشگاه‌هاي اردن که چند روز پیش برگزار شد، گفت: ما مصر را برديم و اردن را نيز خواهيم برد.
وي در پاسخ به اين گفته مسئول آمريكايي كه كشورش مصر را از دست داد اما اردن را از دست نخواهد داد؛ گفت: ما (گروه بين‌المللي اخوان المسلمين) مصر را برديم و اردن را نيز خواهيم برد و درخط مشي نسل اولي حركت خواهيم كرد كه خورشيد عالم‌گير شد و همچنان تمدن اسلامي كره زمين را روشن و منور مي‌كند.
اين اظهارات منصور با كف زدن گسترده و تحسين دانشجويان حاضر در مهمترين و بزرگترين دانشگاه اردن روبرو شد.
ناظران معتقدند كه اين اظهارات بيانگر واقعیت مقاصد گروه اخوان المسلمين در منطقه است؛ مقاصدي كه در راستاي رويكرد گروه بين‌المللي اخوان المسلمين است.
اين درحالي است كه پايگاه‌هاي اجتماعي در اردن شاهد موجي از انتقادات گسترده عليه اظهارات منصور است و در بسياري از نقطه نظرات، سوالات و شك و ترديدهايي را به همراه داشته است كه در اين جمله خلاصه مي‌شود كه " يك شهروند اردني در داخل اردن صحبت مي‌كند كه اردن را خواهيم برد"!!!
اظهارنظركنندگان در پايگاه‌هاي اجتماعي در اينترنت، گروه اخوان المسلمين اردن را متهم كرده‌اند كه در راستاي اجراي مقاصد منطقه‌اي كه گروه بين‌المللي اخوان المسلمين در حال طرح ريزي آن است، از هويت ملي خود دست كشيده است.
گروه اخوان المسلمن مصر در پي سرنگوني رژيم حسني مبارك در دوسال پيش بر اين كشور مسلط شد و محمد مرسي رئيس جمهوري مصر وابسته به اين گروه در تابستان سال 2012 ميلادي در انتخابات پيروز شد.
اردن در 23 ژانويه گذشته شاهد انتخابات بود كه گروه اخوان المسلمين اردن به با اظهار بهانه "نبود اراده‌اي واقعي براي اصلاحات" آن را تحريم كرد اما تحريم آنها تاثيري بر روند امور نداشت بلكه انزواي آنها در عرصه اردن را افزايش داد.
اخوان المسلمین اردن تندروترین شاخه اخوان در منطقه به شمار می‌رود تا جایی که بسیاری از سران القاعده فعال در عراق و سوریه از این کشور برخواسته‌ و نماد کامل افراط‌گرایی در عرصه عمل هستند.
برخی از کارشناسان مسایل سیاسی نیز بر این باورند که اخوان المسلمین اردن از نظر سازمانی وابستگی همه جانبه‌ای با سازمان جاسوسی انگلیس داد و در حقیقت با مشورت آنها اقدامات خود را انجام می‌دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها