درگیری های فرقه ای در نیجریه 39 کشته برجا گذاشت

درگیری های فرقه ای در نیجریه 39 کشته برجا گذاشت
شنبه 14 ارديبهشت 1392 - 21:30

العالم - درگیری های فرقه ای بین مسلمانان و مسیحیان در نیجریه 39 کشته و 30 زخمی بر جای گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در پی تشدید خشونت ها در استان «تارابا» در مرکز نیجریه از روز جمعه مقررات منع آمد و شد اعمال شده است؛ در شهر «ووکاری» تعداد زیادی خانه به آتش کشیده و یا تخریب شد، پلیس تاکنون 40 تن را بازداشت کرده است.

خشونت های روز گذشته در هنگام تشییع جنازه یک قبیله مسیحی روی داد و شرکت کنندگان در مراسم در هنگامی که به منطقه مسلمان نشین رسیدند، شعارهای تحریک آمیز سر دادند.

 

در شهر ووکاری از فوریه گذشته تنش ها به شدت افزایش یافته است؛ در آن زمان  اختلاف درباره استفاده از زمین فوتبال بین مسلمانان و مسیحیان شدت گرفت و چند قربانی بر جای گذاشت.

روز گذشته در حالی خشونت ها دوباره شعله ور شد که دولت به تازگی کمیته ای را مسئول تحقیق درباره آن حادثه کرده است.

 

خشونت های فرقه ای بین مسلمانان و مسیحیان با درگیری های نظامیان ارتش نیجریه با شورشیان اسلامگرای «بوکو حرام» همزمان شده است؛ در اواخر ماه آوریل در حمله ارتش نیجریه به مقر شورشیان بوکو حرام در شمال این کشور در شهر «باگا» 187 تن کشته شدند،درگیری های ارتش با بوکو حرام به سال 2009 باز می گردد.

خشونت های ارتش در حمله به مناطق تحت کنترل بوکو حرام به خصوص در باگا باعث ابراز نگرانی دیده بان حقوق بشر شده است؛ دیده بان حقوق بشر با انتشار تصاویر ماهواره ای از شدت تخریب ها در باگا اعلام کرده است که دولت نیجریه تلاش می کند تخلفاتی را که می توان آنها را در دادگاه جنایی بین الملل مورد بررسی قرار داد، پنهان کند.

 

دولت نیجریه اتهاماتی نظیر هدف قرار دادن غیر نظامیان و آتش زدن بسیاری از خانه ها را در شمال این کشور رد می کند.

دیده بان حقوق بشر اعلام کرده از سال 2009 خشونت ها بین بوکوحرام و دولت نیجریه بیش از 3900 کشته برجای گذاشته است.

روز جمعه بوکو حرام وزیر نفت اسبق 87 ساله این کشور را پس از خروج از مسجد به گروگان گرفت و ربود.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها