اسد از یادمان شهدا در دانشگاه دمشق پرده برداشت

اسد از یادمان شهدا در دانشگاه دمشق پرده برداشت
شنبه 14 ارديبهشت 1392 - 21:46

رئیس جمهور سوریه صبح امروز (شنبه) با حضور در جمع هزاران دانشجو و خانواده های شهدا، بنای یادمان شهدای دانشگاههای سوریه را در دانشکده حقوق دانشگاه دمشق رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، دکتر بشار اسد رییس جمهور سوریه پس از پرده برداري از تنديس يادبود شهدا، در گفتگو با خانواده هاي شهداي دانشجو و گروهي از دانشجويان، تاكيد كرد: گروه هاي تروريستي، دانشجويان و مراكز آموزشي و دانشگاهي را هدف حملات خود قرار داده اند، زيرا ادامه عمليات خرابكارانه و كشتار مردم توسط آنها، ما را در ادامه راه خود و حركت در مسير روشنايي و بقا و بازسازي مصمم تر ساخته است و شما دانشجویان با پافشاري بر علم آموختن حتي در زير آتش حملات تروريست ها ، الگويي براي ديگر اقشار سوري به شمار مي رويد.

 

رئيس جمهوري سوريه افزود: "گروه هاي تروريستي كه با مردم سوريه مي جنگند و حاميان آن ها اعم از كشورهاي منطقه اي و غربي، تحمل دیدن تنديس ابوالعلاء المعري (شاعر عرب) يا حتی پلی كه براي خدمت به شهروندان در دير الزور بنا شده و از آثار تمدن به شمار مي رود، نداشتند و قطعا" تحمل ديدن جوانان قهرمان سوري را كه به سلاح علم و معرفت براي مقابله با جنايت و ظلم و ستم آنان مجهز شده اند نيز نخواهند داشت.

بشار اسد تاكيد كرد: سوريه مهد علم و فرهنگ و تمدن براي جهانيان بوده است و همچنان به مسير خود در شكوفايي علوم و ادب و بازسازي ادامه مي دهد و تاريخ عزت و كرامت را بار ديگر با تكيه بر آحاد ملت خود خواهد نوشت.

 

دانشجويان دانشگاه هاي سوريه نيز در گفتگو با رئيس جمهوري اين كشور، اعلام كردند كه با ادامه علم آموزي و حفظ ساختار دانشگاه ها به دفاع از سوريه ادامه مي دهند. دراين حال ، خانواده هاي شهداي حملات تروريستي در سوريه نيز اعلام كردند كه شهادت فرزندان آنان در شرايطي رخ داد كه در حال ادامه تحصيلات دانشگاهي خود بودند و اين مساله بايد انگيزه اي براي ديگر دانشجويان و كادر علمي دانشگاه در ادامه مسير علم آموزي باشد.

 

مراسم پرده برداري از تنديس يادبود شهداي سوريه، با يك دقيقه سكوت به احترام روح شهدا و نواخته شدن سرود ملي سوريه آغاز شد و پس از آن يك اثر هنري که نمایشنامه ای با موضوع "دانشجويان شهيد" بود به نمايش درآمد و سپس سرود ملي و چندين سرود حماسی نواخته شد و مراسم با تمجيد از شهدا و وداع با آنان خاتمه يافت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها