حماس:طرح قطر به رسميت شناختن اشغالگران است

حماس:طرح قطر به رسميت شناختن اشغالگران است
يکشنبه 15 ارديبهشت 1392 - 12:20

غزه (العالم) ـ وزير اوقاف و امور ديني دولت فلسطين در غزه با تاكيد بر مخالفت جنبش حماس با طرح اتحادیه عرب (طرح "تعديل شده" قطر برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی)، مذاكره با اشغالگران صهيونيست و موافقت با چنين طرح‌هایی را به معنای مشروعيت بخشيدن به اشغالگری، شهرك سازي صهيونيست‌ها و يهودي سازي بيت المقدس دانست.

"اسماعيل رضوان" روز یکشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم تصريح كرد: جنبش حماس به روشني موضع خود را درباره این طرح اعلام و تأکید کرد که کاملا با آن مخالف است؛ از کشورهای عربی انتظار می‌رفت که موضعی ثابت و مستحکم در دفاع از اصول و حقوق مردم فلسطین و مقاومت آنان اتخاذ کنند.
"حمد بن جاسم" نخست وزير قطر در جريان گفت وگوي اخير "جان كري" وزير خارجه آمريكا با هيأتي از نمايندگان اتحاديه عرب در واشنگتن طرحي را در خصوص تبادل اراضي بين صهيونيستها و مردم فلسطين مطرح كرد كه با استقبال گسترده آمريكا و رژيم صهيونيستي همراه شد.
عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) موضع تشکیلات خودگردان را خجالت آور توصیف کرد و گفت: تلاش تشکیلات خودگردان در رام الله برای اتخاذ چنین موضعی از سوی کشورهای عربی خجالت آور است؛ اظهارات محمود عباس مبنی بر موافقت با این طرح برای دولت‌های عربی تازگی ندارد زیرا آنها موضوع تبادل اراضی را پذیرفته اند.
اسماعیل رضوان با اشاره به مذاکره تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی در خصوص طرح قطر، خاطرنشان کرد: حماس و گروه‌های مقاومت با گفت وگو و مذاکره درباره اصول ثابت ملت فلسطین مخالفند، زیرا هیچ کس حق ندارد حتی یکی از بندهای این اصول ثابت را زیر پا بگذارد؛ و این طرح ها و مذاکرات نمی تواند ملت فلسطین را از حق خود برای بازپس گیری کل سرزمین باز دارد.
وزير اوقاف و امور ديني دولت فلسطين در غزه، تأکید کرد: حماس به حق خود و ملت فلسطين پايبند است، و آن را در شصت و پنجمين سالروز اشغال فلسطين (روز نكبت) با پايبندي به آرمان‌ها و گزينه مقاومت ثابت كرد؛ اين حق مقدس متعلق به همه فلسطينيان است و با مذاكره و وعده و طرح و گفتگوها از بين نمي رود.
اسماعیل رضوان اظهار داشت: اشغالگري، جنايت است و سرزمين هاي اشغالي بايد آزاد شود و  صهيونيست ها در سرزمين فلسطين جايگاهي ندارند.
وي افزود: تا هنگامی كه اشغالگري وجود دارد رژيم صهيونيستي همواره رو به زوال و نابودي خواهد بود و به هيچ وجه نبايد صهیونیست‌ها را به رسمیت شناخت، زيرا چنين اقدامي مشروعيت بخشيدن به اشغالگری، شهرك سازي و يهودي سازي قدس است.

پربیننده ترین خبرها