انتقاد معارض سوری از نقش صهیونیست ها در بحران سوریه

انتقاد معارض سوری از نقش صهیونیست ها در بحران سوریه
يکشنبه 15 ارديبهشت 1392 - 19:12

العالم، دمشق - یکی از سران مخالف نظام سوریه،گفت: رژیم صهیونیستی و آمریکا تنها طرفی هستند که از بحران سوریه بهره می برند.

"حسن عبدالعظیم" به شبکه خبری العالم، گفت: طرفهای غربی خواستار کشورهایی ضعیف و از هم پاشیده اند تا خیال رژیم صهیونیستی راحت شود؛ رژیم صهیونیستی منتظر نابودی ارتش سوریه و از هم پاشیدن ملت از طریق منازعات مذهبی و طایفه ای است، لذا حکومت و مخالفان باید در اندیشه حل بحران از طریق تشکیل یک کشور قدرتمند، آزاد و دمکراتیک باشند.
"هماهنگ کننده کل هیات هماهنگی ملی مخالفان نظام سوریه"، تصریح کرد: بحران سوریه، محدود به سوری ها نمی شود و طرفهای عربی، منطقه ای و بین المللی در آن شرکت دارند، لذا گفت وگو میان مخالفان و نظام فقط با کمک طرفهای مزبور امکان پذیر است.

 

این شخصیت معارض سوری یادآور شد: مخالفان برای گفت وگو با نظام شرط نگذاشتند، بلکه از ابتدای بحران خواستار فضاسازی مناسب به منظور گفت وگو از طریق آتش بس، توقف خشونت ها و آزادی زندانیان شدند که خواسته هایی مشروع است.    
حسن عبدالعظیم با اشاره به خواست نظام دمشق برای تبدیل سوریه به کشور مدنی و دمکراتیک گفت: ما از زمان تاسیس هیات هماهنگی در 30 ژوئن 2011 خواستار این موضوع بودیم و اعلام کردیم که تحولات دمکراتیک باید با تدوین قانون اساسی جدید و انتخابات واقعی دمکراتیک باشد، اما متاسفانه جنگ و خشونت بر اوضاع سایه افکند. 

5-12:41
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها