ارتباط سفر کری به روسیه با تجاوز اسرائیل به دمشق

ارتباط سفر کری به روسیه با تجاوز اسرائیل به دمشق
يکشنبه 15 ارديبهشت 1392 - 22:51

العالم، مسکو - دیپلمات پیشین روس حمله رژیم صهیونیستی به سوریه را برای فضا سازی دیدار آتی جان کری وزیر خارجه آمریکا به مسکو دانست و تاکید کرد که روسیه همه امکانات دفاعی را در اختیار دمشق قرار خواهد داد.

"ويچسلاو موتوزوف" در گفتگو با شبکه خبری العالم، حملات اسرائيل به اهداف نظامي و راهبردی دمشق را نشانه آشكار همدستي این رژیم با تروریست های مسلح دانست و بر ثبات مواضع محكم روسيه در قبال دمشق تاكيد كرد.

دیپلمات پیشین روس، گفت: حملات رژيم صهيونيستي به سوريه نشان می دهد، گروه هاي مسلح سوري بعد از ناكامي در ميدان جنگ به دامان آمريكا و اسرائيل پناه برده اند.

 

موزوتوف تاكيد كرد: منشأ خطر، هماهنگی آمريكا با مزدوراني است كه زير پرچم اسلام دروغين مي جنگند؛ مزدوراني كه از تركيه و برخي كشورهاي عربي و از چهارگوشه جهان براي جنگ با مردم و نظام سوريه آمده اند.

وي با اشاره به سفر آتی جان کری به مسکو در این هفته، گفت: در این مذاکرات پرونده سوريه بررسي خواهد شد وحملات اسرائيل به سوريه براي ايجاد زمينه مناسب براي سفر جان كري صورت می گیرد اما اين حملات هيچ ارزشي ندارد.

 

موتوزوف ادامه داد: حمايت نظامي آمريكا از مزدوران تروریست موجب افزايش همكاري ميان روسيه و سوريه در همه زمينه ها خواهد شد؛ موضع روسيه در قبال سوريه تغيير نخواهد كرد و مسكو تمام امكانات لازم براي دفاع سوريه از خودش را در اختيار اين كشور قرار خواهد داد.

وی به رزمايش ناوگان روسيه در اقيانوس آرام و درياي بالتيك تا دریای مديترانه اشاره كرد و آن را نشانه موضع ثابت و محكم روسيه در برابر هم پيمانان خود در منطقه و مخصوصا سوريه دانست.

 

طبق اعلام رسانه هاي امريكايي جنگنده هاي اسرائيل بعد از حمله پيشين خود امروز صبح در حمله جديدي به منطقه جمرايا در ريف دمشق، مركز پژوهش هاي علمي را هدف قرار دادند.

5/5

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها