طرح سناتور آمریکایی برای تسلیح تروریست ها در سوریه

طرح سناتور آمریکایی برای تسلیح تروریست ها در سوریه
سه شنبه 17 ارديبهشت 1392 - 09:50

پيش نويس طرح مواقفت با ارسال سلاح برای تروریست های حاضر در سوريه، دیروز (دوشنبه) به كنگره آمريكا ارائه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "رابرت منندز" رئيس كميته امور روابط خارجي مجلس سناي آمريكا اين پيش نويس را ارائه كرد و مدعی شد: نظام بشار اسد خطوط قرمز را زيرپا گذشته است؛ امري كه ايجاب مي كند تا همه گزينه ها را بررسي كنيم.
وي افزود: در سوريه و اطراف آن بحران انساني دشواري ايجاد شده است و آمريكا بايد براي سنگيني كفه ترازو به نفع گروه هاي مخالف در سوريه كمك كند.


بنا بر ادعای ارائه کنندگان اين پيش نويس، تصویب آن می تواند به ارائه كمك هاي نظامي به گروههاي مخالف سوري كه به "معيارهاي معين حقوق بشر و مبارزه با تروريسم" احترام مي گذارند؛ کمک کند.
در این طرح تاکید شده که انتخاب گروه هاي مخالفي كه مي توانند از كمك تسليحاتي آمريكا استفاده كنند، بر اساس يك سري معيارها از جمله "احترام به حقوق بشر و عدم ارتباط آنها با تروريسم" صورت گیرد (!)

 

این ادعا از سوی حامیان آمریکایی تروریست ها در حالی صورت می گیرد که جنایات گروه های مسلح در سوریه، از جمله انفجارهای متعدد و کشتار غیرنظامیان، حمله به مراکز غیر نظامی و تخریب زیرساخت ها، در موارد مختلف به فجایع بزرگ منجر شده و مصداق "جنایت جنگی" و "جنایت علیه بشریت" به شمار می آید و تردید سناتورهای آمریکایی در "تروریستی" دانستن این اقدامات، بار دیگر دوگانگی معیارهای غربی ها در برخورد با مظاهر تروریسم را به اثبات می رساند.

 

اين پيش نويس درعين حال بر عدم تحويل سامانه هاي موشك هاي زمين به هواي متحرك به گروههاي مخالف سوري تاكيد مي كند، در حالی که عناصر مسلح حاضر در سوریه به دستور آمریکا و قدرت های غربی و با حمایت مالی و لجستیک هم پیمانان منطقه ای آنها، از ماه ها پیش چنین سلاح هایی را در اخیار دارند و به کار می گیرند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها