در اظهارات مقامات حزب الله لبنان مطرح شد؛

همراهی صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها در تجاوز به سوریه

همراهی صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها در تجاوز به سوریه
سه شنبه 17 ارديبهشت 1392 - 10:24

به گفتۀرییس فراکسیون وفاداری به مقاومت در مجلس لبنان، تجاوز هوایی اخیر رژیم اشغالگر به سوریه نشان داد که طرح صهیونیستی و طرح تکفیری تروریستی، یک طرح واحد است و باید بر این اساس با آن برخورد شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، محمد رعد نماینده مجلس لبنان و رییس فراکسیون "وفاداری به مقاومت"، در مراسم هفتمین روز شهادت حسن نصرالدین از رزمندگان حزب الله در روستای جبشیت، از مواضع برخی طرفهای لبنانی در قبال این موضوع انتقاد کرد.


محمد رعد با اشاره به این که تعرض به بارگاه حضرت زینب (س) و عتبات مسلمانان در سوریه خط قرمز است، افزود: کسانی که خواستار جلوگیری از فتنه مذهبی در لبنان و پیامدهای آن هستند، باید مقدسات مسلمانان در لبنان و سایر مناطق را محترم بشمارند.  

رعد در ادامه خواستار محکوم سازی توهین به مقدسات از سوی موسسات و مرجعیتهای اسلامی در جهان عرب شد و افزود: اگر فتنه در جهان عرب شکل گیرد، این نهادها در قدرت باقی نخواهند ماند. 


شیخ نبیل قاووق نایب رییس شورای اجرایی حزب الله نیز گفت: حمله صهیونیستی نشان داد که هدف از جنگ علیه سوریه، نابودی مقاومت است، لذا کسانی که در سوریه علیه نظام دمشق می جنگند، به طرح و اهداف صهیونیستی خدمت می کند.
وی که در مراسمی در منطقه عربصالیم سخن می گفت، تصریح کرد: هدف دشمن، قطع مسیر تدارکات مقاومت و خارج ساختن سوریه از معادله نبرد با دشمن صهیونیستی است.    
قاووق ادامه داد: هدف دشمن از حمله اخیر، تحت الشعاع قرار دادن شکست گروههای مسلح بود که با پوشش آمریکا و اتحادیه عرب انجام شد.


وی اقدامات تحریک آمیز کشورهای عربی برای زمینه سازی به منظور حمله خارجی به سوریه را مورد انتقاد قرار داد و گفت: این اقدامات تا جایی پیش رفته که برخی کشورهای عربی و منطقه در یک سنگر در کنار رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند.

قاووق یادآور شد: اینها همان اعرابی هستند که پیروزی مقاومت در سال 2006 آنها و زرادخانه نظامی شان را به چالش کشید چون اسراییل ترسی از زرادخانه اتحادیه عرب ندارد، اما از اراده، موشکها و معادلات مقاومت می ترسد.


عضو ارشد حزب الله لبنان تصریح کرد: افزایش قدرت حزب الله بزرگترین مانع در مسیر بهره برداری رژیم صهیونیستی از رویدادهای سوریه است.
قاووق به کسانی که به ضعف مقاومت و تحلیل رفتن قوای مقاومت در سوریه دل خوش کرده اند، گفت: تصمیم مقاومت لبنان، ادامه آمادگی و پاسخ به هر گونه تجاوز صهیونیستی است.


شیخ قاووق در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نبش مزار حجر بن عدی گفت: مشکلی میان سنی و شیعه وجود ندارد، بلکه مشکل میان سنی و شیعه از یک سو؛ و تکفیریها از سوی دیگر است که با نبش و انهدام این مزار مقدس، پلیدترین تعدی را به عتبات مقدسه انجام دادند.    
 

پربیننده ترین خبرها