بازداشت نمازگزاران فلسطيني در مسجد الاقصي

بازداشت نمازگزاران فلسطيني در مسجد الاقصي
سه شنبه 17 ارديبهشت 1392 - 17:02

نيروهاي ويژه رژيم صهيونيستي پيش از ظهر امروز (سه شنبه) از طريق دروازه هاي باب المغاربه و باب السلسله به مسجد الاقصي يورش بردند و پس از حمله به گروهي از نمازگزاران مسلمان فلسطيني، دو تن از آنان را بازداشت كردند.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، يك شاهد عيني از محل درگيري خبر داد كه گروهي از نيروهاي ويژه رژيم صهيونيستي به صورتي غافلگيركننده از دروازه هاي باب السلسله و باب المغاربه به مسجد الاقصي يورش بردند و به نمازگزاران مسلمان فلسطيني كه در مقابل مسجد القبلي حضور داشتند، با اسپري (افشانه) گاز فلفل حمله ور شدند و آن ها را با خشونت به روي زمين كشاندند.

اين منبع به خبرنگار خبرگزاري معا گفت: در اين حمله شماري از نمازگزاران دچار حالت خفگي و شماري نيز دچار كوفتگي شدند.
اين شاهد عيني همچنين تاكيد كرد كه نيروهاي ويژه رژيم صهيونيستي دو تن از جوانان فلسطيني را بازداشت كردند و يكي از جوانان را كه مورد ضرب و شتم شديد قرار گرفته بود براي درمان به درمانگاه داخل مسجد الاقصي منتقل كردند.
منابع رسانه اي نام بازداشت شدگان را جميل العباسي و سعيد ابوجمل اعلام و تاكيد كردند كه در اين حمله دستكم 8 تن بر اثر اصابت شوكر و باتوم يا استنشاق گاز فلفل به درمانگاه منتقل شدند.
نظاميان رژيم صهيونيستي همچنين از ورود زنان و فلسطيني هاي داراي سن كمتر از 50 سال به مسجد الاقصي جلوگيري مي كنند و اين كار صهيونيست ها موجي از خشم و نفرت را در ميان هزاران فلسطيني كه براي ورود به مسجد الاقصي پشت دروازه الاسباط تجمع كرده اند، برانگيخت.
گفتني است كه اين واكنش ها پس از آن صورت گرفت كه 50 شهرك نشين صهيونيست با پشتيباني نظاميان رژيم صهيونيستي حرمت مسجد الاقصي را شكسته و وارد آن شدند.

صهيونيست هاي افراطي امروز با صدور فراخواني خواهان يورش فراگير به مسجدالاقصي شده بودند و در مقابل علما و شخصيت هاي فلسطيني نيز اهالي بيت المقدس را به حضور گسترده در اين مكان و جلوگيري از هرگونه تعرض به مسجد الاقصي، دعوت كردند.
26

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها