نگرانی محافل صهیونیستی از پیامدهای تجاوز به سوریه

نگرانی محافل صهیونیستی از پیامدهای تجاوز به سوریه
چهارشنبه 18 ارديبهشت 1392 - 14:14

محافل سیاسی صهیونیست اقدام اخیر این رژیم در تجاوز به سایتهای نظامی و غیر نظامی سوریه را "بازی با آتش" و "اعلام جنگ" توصیف کردند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی العالم، "الون بن دیوید" کارشناس مسائل راهبردی و نظامی کانال ده تلویزیون رژیم اشغالگر در این باره گفت: در سپیده دم دمشق به لرزه درآمد.
سپس تصاویر مربوط به حملات هوایی اسرائیل به مناطق جمرایا و نقاط دیگری در شمال دمشق پخش شد.


بن دیوید مدعی شد که بر اساس گزارشهای خبری حدود ساعت دو بامداد جنگنده های اسرائیلی چهار مخزن موشک زمین به زمین ایران را که به حزب الله لبنان اختصاص دارد، در اطراف دمشق هدف حمله قرار دادند.
بخشی از این ذخایر جمعه شب در نزدیکی فرودگاه دمشق هدف حمله قرار گرفت.
وی افزود: سوریها حجم تلفات حاصل از این عملیات را وسیع خواندند و تلویزیون روسیه شمار کشته ها را صدها تن اعلام کرد.


وی مدعی شد: تلویزیون سوریه با پخش تصاویری از لاشه های مرغ، محل وقوع حمله را یک مرغداری و دیگر اماکن غیر نظامی معرفی کرده است.
بن دیوید افزود: این بار سوریها حملات اسرائیل را انکار نمی کنند و در عین حال دست و پا بسته نیز نمی نشینند.


تلویزیون رژیم اشغالگر در همین حال اظهارات "فیصل المقداد" معاون وزیر امور خارجه سوریه را در این باره پخش کرد. مقداد گفت: تجاوز اخیر اسرائیل بمثابه اعلام جنگ است.پیش از این نیز با اقداماتی از این قبیل مواجه شده بودیم و به آن پاسخ دادیم و پاسخمان کوبنده بود.


تحلیلگر صهیونیست ادامه داد: اسرائیل پس از عملیات اخیر علیه سوریه، آتشبارهای گنبد آهنین را برای رویارویی با حملات احتمالی سوریه، در شهرهای "صفد" و "حیفا" نصب کرد.
اسرائیل همچنین برای پیشگیری از بحرانی تر شدن اوضاع، بیش از این تدابیر ویژه اتخاذ نکرد.


سرتیپ احتیاط "عاموس یادلین" رئیس مرکز مطالعات امنیت ملی در این خصوص به تلویزیون اسرائیل گفت: با اندکی توجه به منافع سوریه درمی یابیم، در حال حاضر رویارویی با اسرائیل به نفع این کشور نیست.
وی افزود: در عین حال سوری ها در رویدادهای گذشته به وعده هایی که دادند به آن عمل کردند. بنابراین نمی توان واکنش آنها را به اقدام اخیر اسرائیل، امری بعید و غیر ممکن دانست.


گزارشگر اسرائیلی گفت: بدون شک پس از اقدام اسرائیل در هدف قرار دادن ذخایر موشکهای ایرانی متعلق به حزب الله در سوریه، ایران و حزب الله سکوت اختیار نمی کنند.
وی افزود: این بار اسرائیل با آتش بازی می کند.
 

پربیننده ترین خبرها