آغازشمارش معكوس خونين ترين انتخابات پاكستان

آغازشمارش معكوس خونين ترين انتخابات پاكستان
جمعه 20 ارديبهشت 1392 - 19:00

شمارش معكوس براي انتخابات مجلس پاكستان كه تاريخي و در عين حال خونين ترين انتخابات اين كشور خوانده مي شود، آغاز شده است.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، اين اولين بار است كه یک دولت مدني در پاكستان دوره اش به اتمام مي رسد و قدرت را به دولت ديگر واگذار مي کند.
با اين كه تبليغات انتخاباتي نيمه شب گذشته به اتمام رسيد اما خشونت ها و درگيري هاي ناشي از انتخابات ادامه دارد به طوري كه بر اثر انفجار امروز در بازار شهر ميرانشاه در ايالت وزيرستان شمالي دستكم چهار نفر كشته و 15 نفر مجروح شدند.   
اين مكان يكي از مراكز استقرار افراد مسلح جنبش طالبان پاكستان و ساير گروه هاي مرتبط با القاعده است.
طالبان انتخابات را مغاير با اسلام دانسته و مسئوليت بسياري از حملات كه انتخابات پيش رو را به خونين ترين انتخابات در تاريخ پاكستان تبديل نموده به عهده گرفته است، همچنين وعده داده كه در روز راي گيري حملاتي را انجام مي دهد. 
رييس گروه طالبان همچنين تهديد كرده است كه همزمان با برگزاري انتخابات مجالس ملي و ايالتي در پاكستان، حملات تروريستي به مناطق مختلف اين كشور را افزايش مي دهد.
اين انتخابات با رقابت احزاب مختلف پاكستان روز شنبه (21 ارديبهشت ماه 1392) در سراسر كشور برگزار مي شود.
سخنگوي ارتش پاكستان گفت: به منظور تامين امنيت انتخابات حدود 600 هزار نفر از نيروهاي امنيتي و ارتش بسيج شده اند كه 300 هزار نفر از جمله 32 هزار ارتشي در ايالت پرجمعيت پنجاب و 69 هزار نيروي امنيتي در شمال غرب كشور، محل استقرار طالبان، مستقر شده اند.
در آخرين تحرك تبليغاتي قبل از راي گيري، هواداران نواز شريف رهبر حزب رابطه اسلامي در راهپيمايي گسترده اي در ايالت لاهور واقع در شرق كشور شركت و حمايت خود را از وي اعلام كردند.
نواز شريف خطاب به هوادارانش گفت كه حزب وي پس از پيروزي دولت را تشكيل خواهد داد.
نظرسنجي هاي انجام شده حاكيست، حزب شريف كه در سال 1999 ميلادي با كودتا سرنگون شد، در انتخابات پيروز خواهد شد.
نواز شريف نسبت به نجات اقتصاد پاكستان، احياي سياستهاي بازار آزاد و تحقق رشد سريع كشور متعهد شده است.   
اين در حالي است كه محبوبيت حزب عمران خان ستاره سابق كريكت پاكستان رو به افزايش است امري كه احتمال تشكيل پارلمان متشتت و دولت ائتلافي را افزايش خواهد داد. 
عمران خان 60 ساله هفته گذشته در حالي كه سوار بر بالابر قصد بالارفتن از جايگاه به منظور شركت در تجمع انتخاباتي را داشت، از بالا افتاد و راهي بيمارستان شد. حادثه اي كه همدردي مردم با وي را در پي داشت.  
گرچه شكست احزاب در زمينه كسب اكثريت قاطع در انتخابات، احتمال تشكيل دولتي ضعيف را تقويت مي كند اما نشانه اولين انتقال قدرت ميان دو دولت مدني در سايه كشوري است كه بيش از نيمي از دوران استقلالش را تحت حاكميت ارتش بوده است.  
مردم پاكستان 272 نامزد را براي عضويت در مجمع ملي انتخاب مي كنند كه حزب اكثريت بايد 137 كرسي را از آن خود سازد.
كميته انتخابات اعلام كرده كه 179 ميليون برگ راي در ميان حدود 70 هزار مركز انتخابات در مناطق كشور توزيع شده است. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها