دوربین العالم در اردوگاه فلسطینی یرموک در دمشق

جمعه 20 ارديبهشت 1392 - 22:04

خبرنگار شبكه العالم از درگيري روزانه كميته هاي مردمي فلسطين و عناصر مسلح جبهه النصره در اردوگاه آوارگان فلسطيني يرموك در ريف دمشق خبر داد.

خبرنگار العالم كه به همراه تيم خبري اين شبكه، وارد اردوگاه يرموك شده بود، همچنين افزود كه كميته هاي فلسطيني در چند روز گذشته توانستند كنترل برخي مناطق مسكوني اردوگاه را به دست بگيرند و همين مساله زمينه بازگشت ساكنان اردوگاه را فراهم كرد.
اردوگاه يرموك در دمشق، بزرگ ترين كانون تجمع آوارگان فلسطيني به شمار مي رود اما اخيرا به پناهگاه اصلي عناصر مسلح جبهه النصره تبديل شده بود.
تيم خبري شبكه العالم، پس از رسيدن به اردوگاه، مورد استقبال فرمانده عمليات ارتش سوريه قرار گرفت و با احتياط و از طريق منافذ ديوارها به تهيه گزارش تصويري اقدام كرد زيرا همه مناطق در ديد تك تيراندازان قرار داشت.
يكي از اعضاي كميته هاي مردمي فلسطيني به خبرنگار العالم گفت: در حال حاضر ما بر آن ها فايق شده ايم و گروه هاي تروريست عقب نشسته اند.
وي افزود: آن ها در تلاش براي نفوذ به اردوگاه هستند و از طريق تك تيراندازان مردم را هدف مي گيرند اما ما هر روزه حملات آن ها را خنثي و تلاش هاي آن ها را براي نفوذ، ناكام مي كنيم.

تيم خبري شبكه العالم، از طريق حفره هاي ايجاد شده در ديوارها به فيلم برداري از درگيري مسلحانه عناصر كميته هاي مردمي با گروه هاي مسلح پرداخت و در اين ميان توانست از زخمي شدن يكي از عناصر مسلح به دست نيروهاي كميته هاي مردمي فلسطيني فيلم بگيرد.

كميته هاي مردمي تاكيد كرد كه به پاكسازي اردوگاه از عناصر مسلح پايبند است.

يكي از اعضاي كميته مردمي فلسطيني گفت: گروه هاي مسلح سرقت از مردم و چپاول و كشتار شهروندان را در دستور كار خود قرار داده اند بنابراين به اين گروه ها هشدار مي دهيم كه از اردوگاه يرموك خارج شوند در غير اين صورت امنيت و ثبات را به زور سلاح به اردوگاه باز مي گردانيم.

عناصر مسلح كه به صورت روزانه با فلسطينيان اردوگاه درگير مي شوند، از سلاح هاي ساخت اسرائيل و گازهاي سمي استفاده مي كنند.

دوربين شبكه العالم، به ثبت آثار ويراني هاي به جا مانده از از تروريستها در مناطقي از اردوگاه كه توسط ارتش سوريه آزاد شده بود، اقدام كرد.
بنابر اين گزارش با آزاد سازي برخي از مناطق مسكوني در اردوگاه يرموك توسط ارتش سوريه، مردم به خانه هاي خود برگشتند.

10-13:35
26

پربیننده ترین خبرها