وهابی ها همچنان در مقابل شبکه العالم

وهابی ها همچنان در مقابل شبکه العالم
شنبه 21 ارديبهشت 1392 - 22:30

العالم - گروههای وهابی همچنان به تلاش های خود برای خنثی کردن فعالیت های موفقیت آمیز "العالم "به منظور پخش مجدد این شبکه از نایل ست، ادامه مید هند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، این تلاش ها در شرایطی با نوشتن مطلب در وبلاگ ها و سایت های و ابسته به وهابیون افزایش یافته است که در آخرین دیدار" احمد السیوفی " مدیر دفتر العالم در قاهره با" صلاح عبد المقصود " وزیر اطلاع رسانی مصر ، راه های پخش مجدد برنامه های شبکه العالم از ماهواره "نایل ست" بررسی و توافق هایی بین طرفین حاصل شد.

عبدالمقصود در این دیدار، گفت: مصر بعد از انقلاب تغییر کرده است و باید به آزادی ها احترام گذاشت.

وزیر اطلاع رسانی مصر درحالی در دفترش دیداری یک ساعته با احمد السیوفی مدیردفتر العالم در قاهره برگزار کرد که به علت مخالفت با شبکه های ماهواره ای مخالف اخوان المسلمین، با موج اعتراض ها و درخواست برای ترک این وزارتخانه مواجه شده است.

در این دیدار راه های از سرگیری پخش برنامه های شبکه العالم از داخل مصر و نیز پخش آن بر روی ماهواره نایل ست بررسی شد.

دفتر شبکه خبری العالم در قاهره در زمان حسنی مبارک رئیس جمهوری سابق مصر 3 بار هدف حمله قرار گرفت؛ همچنین "انس الفقی" وزیر اطلاع رسانی پیشین مصر در دوران حکومت حسنی مبارک دیکتاتور پیشین مصر،دستور تعطیلی دفتر العالم و قطع پخش برنامه های این شبکه از ماهواره نایل ست را به بهانه تعارض سیاست های مصر و ایران، صادر کرد.

اما انتظار می رود که به زودی برنامه های العالم در داخل قاهره و از ماهواره نایل ست، با دستور صریح "صلاح عبدالمقصود" وزیر اطلاع رسانی مصر پخش شود.

احمد السیوفی رئیس دفتر شبکه العالم در قاهره به "الیوم السابع"، گفت: بعد از سقوط نظام سابق مصر و به قدرت رسیدن اخوان المسلمین و با نزدیک شدن رابط بین مصر و ایران که در تبادل سفر مقام های دو کشور تجلی یافت، از عبدالمقصود وزیر اطلاع رسانی مصر درخواست ملاقات کرده و وی نیز این درخواست را پذیرفت.

وی افزود: وزیر اطلاع رسانی مصر به صراحت در این دیدار گفته است که "مصر بعد از انقلاب تغییر کرده است و آزادی اطلاع رسانی در مجرایی جدید قرار گرفته است و باید به آزادی ها احترام گذاشت".

مدیر دفتر شبکه العالم با اشاره به این که در دیدار با وزیر اطلاع رسانی مصر میزان نزدیکی بین دو کشور مصر و ایران را در سایه نظام جدید احساس کرده است، گفت: اینک منتظر اجرای وعده های وزیر اطلاع رسانی هستیم.

توجه وزیر اطلاع رسانی مصر به بازگشت شبکه العالم ایران به مصر و پخش مجدد آن و نیز حفظ آزادی اطلاع رسانی شبکه های خارجی در حالی مطرح شده است که تظاهر کنندگان مصری در "ماسبیرو" خواهان آزادی اطلاع رسانی و کناره گیری عبدالمقصود از سمت خود هستند و حتی برخی جریان های مخالف وی را به نقض آزدی اطلاع رسانی در مصر متهم می کنند.

شبکه العالم در زمان حسنی مبارک موافقت های مراجع امنیتی را برای فعالیت و پخش در قاهره گرفت؛ اما نتوانست مجوز لازم دریافت کند و همین امر احمد السیوفی مدیر دفتر العالم در قاهره را وادار کرد که درخواست دیدار با عبدالمقصود را مطرح کند تا به بررسی این مسئله بپردازد.

وبلاگ ها و سایت های وابسته به وهابیون با طرح موضوع های واهی و دامن زدن به اختلافات مذهبی و قومی تلاش می کنند ، العالم را شبکه ای طرفدارجریان خاص معرفی کنند؛ در شرایطی که العالم طی سالهای فعالیت خود موفق به جذب میلیون‌ها بیننده عرب شده است؛ بینندگانی که از برنامه‌ها و قدرت این شبکه در افشای همدستی برخی کشورهای عربی با غرب و همنوایی آنها با رژیم صهیونیستی با ارایه دلیل و مدرک، ابراز رضایت می کنند.

محتوی حملات و مطالب وبلاگ ها و سایت های مخالف العالم نشان می دهد که کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی و همدستان آنها با استفاده از همه نوع ابزار و با ایجاد فتنه مذهبی و قومیتی در منطقه و حمایت از گروه های تروریستی، به دنبال ایجاد مشکلات سیاسی و امنیتی در جهان اسلام هستند.

 

 

پربیننده ترین خبرها