مفقود شدن ده‌ها مسلمان قبل از توفان میانمار

مفقود شدن ده‌ها مسلمان قبل از توفان میانمار
سه شنبه 24 ارديبهشت 1392 - 11:39

غرق شدن قایق هنگام انتقال آوارگان مسلمان در میانمار به محلی امن برای در پناه ماندن از توفان و گردباد، به مفقود شدن ده ها تن از آنان منجر شد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "باربارا مانزی" رئیس دفتر هماهنگی امور انسانی در سازمان ملل متحد اعلام کرد، قایقی که حدود 100 نفر از مسلمانان روهینگا را حمل می کرد، عصر دیروز نزدیک سواحل غربی میانمار غرق شد.
این قایق قصد داشت مسلمانان آواره میانماری را قبل از آغاز توفان و گردباد به محلی امن منتقل کند.
مانزی تأکید کرد که این قایق به دلیل برخورد با صخره نزدیک شهر "بوکتاو" در استان "راخین" غرق شد و ده ها تن از سرنشینان آن مفقود شدند.
هواشناسی پیش بینی کرده است در روزهای پنجشنبه و جمعه توفان و گردباد "ماهاسن" به میانمار خواهد رسید؛ ماهاسن علاوه بر اینکه وضعیت جوی میانمار را نیز تحت تاثیر قرار می دهد، باعث سیل و رانش زمین در این کشور خواهد شد؛ توفان قبلی در سال 2008 بیش از 130 هزار نفر را در میانمار کشت.
از سال گذشته در پی بروز خشونت های فرقه ای علیه مسلمانان روهینگیایی میانمار بیش از 140 هزار تن از آنها آواره شدند و در اردوگاه های بدون هیچ امکاناتی زندگی میكنند، وضعیت این اردوگاه ها به حدی غیر استاندارد است که حتی چادرهای برپا شده کمترین مقاومت را در مقابل توفان و گردباد را نخواهند داشت.
اگرچه تلویزیون دولتی میانمار به نقل از مقامات این کشور دیروز ادعا کرد که آوارگان را به مناطق امن انتقال داده است، اما گفته می شود تنها تعداد ناچیزی از آوارگان منتقل شده اند.
بیشتر خشونت ها علیه مسلمانان در استان راخین گزارش شده است و در این استان حتی مبلغان بودایی مردم را به تحریم مسلمانان تشویق می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها