جنایت آمریکا در استان الانبار

كشف 3 گور جمعي از كشتار آمريكا در عراق

كشف 3 گور جمعي از كشتار آمريكا در عراق
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1392 - 18:56

شوراي استان الانبار از كشف سه گور جمعي شامل بقاياي اجساد هزار عراقي كه در سالهاي 2004 و 2005 در جريان نبردهاي فلوجه توسط نيروهاي آمريكايي به قتل رسيدند، خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه پايگاه خبري شبكه العالم، سعدون الشعلان معاون رييس شوراي استان الانبار گفت: نيروهاي امنيتي و گروههاي حقوقي در استان، اين سه گور را در مناطق الصقلاويه، العامريه و نزديك گورستان فلوجه در شمال شهر كشف كردند. 


وي در گفتگو با به پايگاه اينترنتي سومريه نيوز، از دولت عراق خواست زمينه آزمايش "دي ان اي" به منظور كشف هويت قربانيان و تحويل آن به خانواده هايشان را فراهم كند، چون صدها خانواده از اهالي الانبار -به ويژه فلوجه- همچنان در پي كسب خبر درباره سرنوشت فرزندانشان هستند.    


اولين نبرد فلوجه در آوريل 2004 در زمان نخست وزيري اياد علاوي بود كه افراد مسلح در جريان آن چهار مزدور شركت امنيتي آمريكايي بلك واتر را به هلاكت رساندند.

در اين نبرد كه به عقب نشيني نيروهاي آمريكايي انجاميد، 450 نفر از دو طرف كشته و مجروح شدند.


پس از آن تيپ فلوجه متشكل از سه هزار نفر تشكيل شد كه مسئولیت آن، حفاظت از امنيت شهر و جلوگيري از ورود نيروهاي آمريكايي به شهر بر اساس توافق به عمل آمده بود.
در توافق مزبور همچنين به پرداخت غرامت به خانواده هاي قربانيان و صاحبان ساختمانهاي ويران شده تاكيد شده بود.    


نبرد دوم در اواسط ماه رمضان 2004 بود كه شمار نيروهاي آمريكايي نسبت به نبرد اول هفت برابر شد.
در آن زمان 15 هزار سرباز آمريكايي در برابر هزار جنگجوي اهل فلوجه قرار گرفتند.


در اين نبرد نابرابر، افراد مسلح به سختي شكست خورده و نيروهاي آمريكايي بر شهر سيطره يافتند. بيش از هزار فرد مسلح يا متهم دستگير، بيش از چهار هزار باب منزل، دو هزار دهنه مغازه و 300 كارگاه خصوصي و دولتي ويران و5هزار و 200 نفر از اهالي شهر كشته و زخمي شدند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها