ادامه تظاهرات هفتگی مصری ها علیه نظام اخوان

ادامه تظاهرات هفتگی مصری ها علیه نظام اخوان
جمعه 27 ارديبهشت 1392 - 19:03

صدها تن از مردم مصر امروز جمعه با هدف حضور در تظاهرات علیه نظام حاکم و جماعت اخوان المسلمین با سردادن شعارهای "تصحیح مسیر انقلاب"،"بازگشت به میدان" و "اخوان ما را گرسنه نگه داشته اند"، در میدان التحریر حضور یافتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، تظاهرکنندگان مصری اعلام کردند که نظام اخوانی حاکم در اداره امور کشور و تحقق اهداف انقلاب "25 ژانویه" که در سال 2011 به سرنگونی نظام حسنی مبارک انجامید، دچار شکست شده اند.


تظاهرکنندگان خواستار کناره گیری محمد مرسی رئیس جمهور اخوانی مصر از قدرت، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام، آزادی همه زندانیان سیاسی، کنار گذاشتن قانون اساسی کنونی و تدوین قانون اساسی جدید و مورد اتفاق شهروندان و مجازات قاتلان تظاهرکنندگان انقلابی شدند.


تظاهرکنندگان جایگاهی را در وسط میدان با برپا و ترانه های میهنی و انقلابی را از طریق بلندگوها منتشر کردند و پرچم های مصر و تصاویر رئیس جمهور اسبق مصر جمال عبدالناصر را برافراشتند. همچنین شماری از تظاهرکنندگان عضو جنبش "نافرمانی مدنی"، برگه هایی را با موضوع تاکید بر سلب اعتماد از محمد مرسی رئیس جمهور اخوانی مصر پخش کردند.


علاوه بر این، هزاران شهروند مصری پس از اقامه نماز جمعه از مساجد "سیده زینب"، "الفتح" و "مصطفی محمود" به تظاهرکنندگان میدان التحریر پیوستند.
همچنین تحصن کنندگان در میدان التحریر نیز نماز جمعه خود در این محل اقامه کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها