عضو ائتلاف مالكي تأکید کرد:

دخالت برخی گروههاي داخلي در انفجارهاي عراق

دخالت برخی گروههاي داخلي در انفجارهاي عراق
شنبه 28 ارديبهشت 1392 - 14:51

بغداد (العالم)-عضو شوراي اطلاع رساني ائتلاف دولت قانون به ریاست نخست وزير عراق تأکید کرد: برخي گروه هاي سياسي داخلي با هماهنگي بعضي كشورهاي منطقه، در انفجارهاي خونين اخير عراق دست دارند.

"عمار الحمد" روز شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: انفجارهاي سه روز اخير عراق، مانند گذشته براي پيچيده كردن وضعيت و ايجاد ناامني سياسي، شهروندان هدف قرار گرفتند.
وي افزود: برخي گروه هاي سياسي درصدد تشديد بحران بوده و برخي نيز آشكارا تهديد می کنند به دنبال ايجاد اختلال در فرايند سياسي هستند، بنابراين اختلافات سياسي نقش زيادي دربروز چنين حوادثي دارد زيرا برخي گروه ها به دنبال حل اختلافات از طريق مذاكره و بر اساس قانون اساسي نيستند، بلكه با كشتار و انفجار و فتنه انگيزي به منظور تضعيف اعتماد دولت و مردم، به دنبال ماهي گرفتن از آب گل آلود هستند.
الحمد خاطرنشان کرد: ثبات امنيتي كه دولت از سال 2008 به وجود آورده به مذاق گروه هايي كه دركمين تخريب فرايند سياسي هستند و درصدد ناكام گذاشتن آن با هزينه هاي گزافند ، خوش نيامده بنابراين براي از بين بردن ثبات سياسي كشور به دنبال تشديد انفجارها و كشتار مردم هستند.
وي خاطرنشان كرد: نهادهاي امنيتي، عليرغم موفقيت اخلالگران در برخي انفجارها، چندين عمليات تروريستي آنها را ناكام گذاشته و دهها خوردوي آماده انفجار را توقيف و خنثی كردند.
عضو ائتلاف مالكي گفت: دولت برخي گروه هاي مسؤول انفجارها و اسامي تعدادي از تروريستها و ارتباطات آنها را كشف و فاش كرده است.
الحمد با انتقاد از افرادي كه دولت را سرزنش كرده و آن را به كوتاهي در ماموريتهاي امنيتي متهم مي كنند، خاطرنشان كرد: مشكل عراق از یک طرف نبود ثبات سياسي و از طرف دیگر وجود تشكل هاي سياسي با اهداف متفاوت است، آنها در دولت و پارلمان جمع مي شوند اما در واقع پراكنده و دور ازهم بوده و در صدد ضربه زدن به يكديگرهستند.
وي تاكيد كرد: پارلمان عراق خود به مشكلي تبديل شده ، زيرا بسياري از تشكل ها نه براي منافع ملي بلكه به دنبال منافع گروهي و حزبي هستند؛ بنابراين برقراري امنيت دشوار شده است.

Ma.20:40.17

پربیننده ترین خبرها