"مروّجان فساد و موادمخدر در عربستان، ناشناخته نیستند"

شنبه 28 ارديبهشت 1392 - 19:54

یک مبلّغ سعودی در گفت وگویی تلویزیونی، از گسترش فساد و اعتیاد به مواد مخدر در این کشور و قاچاق این مواد توسط شخصیت های معروف به عربستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، شیخ علی المالکی در گفتگو با شبکه یک تلویزیون عربستان و در اظهاراتی جنجالی تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد معروف و شناخته شده در باغات و ویلاهای خود، شب نشینی های آنچنانی برگزار کرده، مواد مخدر را به کشور وارد می کنند و می فروشند، در حالی که کسی نمی تواند علیه آنان اقدام نماید.


المالکی ادامه داد: برخی جوانان پشیمان که قبلا در این قبیل مجالس حضور داشته اند، در تماس با وی گفته اند که در باغ یا ویلای فلان شخص مشهور، در حضور فلان شخص، شب نشینی و ارتباط نامشروع با زنان صورت می گیرد و زنان مزبور پیش از آن که به فکر دریافت پول بیشتر باشند، درخواستهایی برای به دست آوردن مواد مخدر یا قرصهای روان گردان مطرح می کنند.  

 

وی تاکید کرد: آنچه بسیار تامل برانگیز است این که اکنون بر اساس آمار، اعتیاد همه ساله نه تنها در میان پسران جوان ما افزایش می یابد، بلکه دختران جوان ما نیز به طور روزافزون در دام آن گرفتار می شوند.


وی با تقدیر از وزارت کشور عربستان به خاطر اجباری کردن انجام آزمایش اعتیاد برای پرسنل خود، خواستار اجرای آن در سایر نهادهای حکومتی شد.  

 

افزایش روزافزون اعتیاد در عربستان در حالی صورت می گیرد که در ظاهر، حتی وارد کردن قرص های کدئین دار به این کشور ممنوع است و با توجه به مراقب شدید مرزها و عدم امکان نزدیک شدن به خاک  این کشور توسط قاچاقچیان، احتمال این که جز از طریق سردمداران و شاهزادگان سعودی کسی بتواند مواد مخدر به داخل این کشور منتقل کند، تقریبا منتفی است.

پربیننده ترین خبرها