قطر، سازمان ملل را هم خریده است؟

قطر، سازمان ملل را هم خریده است؟
شنبه 28 ارديبهشت 1392 - 21:50

یک خبرگزاری عرب زبان در تحلیل روند تصویب قطعنامه ضد سوری قطر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، عبارت "قطعنامه مخرب" را بهترين عنوان براي توصیف قطعنامه ای دانست كه "مسئولان سوري " را محكوم مي كند، اما جنایات تروریست ها را نادیده می گیرد و "ائتلاف ملي مخالفان سوري" را به عنوان طرفي در روند تحول سياسي احتمالي در سوريه مي پذيرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، خبرگزاری النخیل در این باره نوشت:

در پيش نويس اين قطعنامه، اشكال مختلف خشونت از سوي هر یک از طرف ها؛ و ادامه استفاده حکومت سوري از سلاح هاي سنگين و حملات و تيراندازي از سوي نيروهاي سوريه به كشورهاي همسايه محكوم شده است.

 

به طور كلي مي توان گفت كه اين قطعنامه مغاير با قوانين بين المللي و منشور سازمان ملل است، زيرا مراجعه به منشور سازمان ملل، به وضوح نشان مي دهد كه اين قطعنامه در بسياري از مسائل به ويژه در رابطه با عضويت در مجمع عمومي سازمان ملل و دخالت در امور كشورها، با منشور سازمان ملل مغايرت دارد.

 

به نوشته "النخیل"، منابع آگاه ديپلماتيك تاكيد كرده اند كه تصویب پیش نویس اين قطعنامه، بدين معناست كه قطر با پول هاي خود بر سازمان ملل نفوذ و سلطه دارد و تصویب اين قطعنامه كه مغاير با منشور سازمان ملل و قوانين بين المللي است، تحمیلی خفت بار از سوي قطر است كه هدف از آن ضربه زدن به راه كار مسالمت آميز براي حل بحران سوريه است، به ويژه در شرايطي كه طرح سازش آمريكا و روسيه براي پايان دادن به درگيري ها در يك كشور مهم عربي مانند سوريه پس از كشته شدن هزاران نفر دراين كشور، مطرح شده است.


به عقیده برخی تحلیلگران، سازمان ملل استقلال خود را زیر پا گذارده و خود را به قطر فروخته است، زيرا قطر با پول هاي خود اين طرح را هدايت كرده و به سازمان ملل قول داده كه درصورت تصويب اين قطعنامه، اين سازمان را مورد حمايت مالي کامل قرار دهد، به ويژه اين كه قطر مي داند كه به علت مخالفت روسيه و چين تصويب اين قطعنامه در شوراي امنيت ممكن نيستو از این رو آن را به مجمع عمومی پیشنهاد داده است تا دست کم ابزاری برای فشار و جنگ روانی علیه دولت سوریه باشد، چرا که قطعنامه هاي مجمع عمومي سازمان ملل الزام آور نيستند و صرفاً در حد توصيه هستند.


به نوشته این سایت عرب زبان، كشورهايي كه در سازمان ملل به اين قطعنامه راي دادند، كشورهايي هستند كه نمي دانند در سوريه چه مي گذرد، اين كشورها تحت سلطه آمريكا و غرب هستند و متاسفانه در اين قطعنامه، كشتارها و جنايت هاي گروهك جبهه النصره و عناصر جبهه تروريستي " ارتش آزاد" محكوم نشده است و به نظر مي رسد كه راي دهندگان به اين قطعنامه، حتی نوار ويدئويي را كه در آن يكي از تروريست هاي جنايتكار جبهه النصره، قلب شهروند سوري را از سينه خارج مي كند و به دندان مي كشد، مشاهده نكرده اند. اين اقدام غيرانساني در نزد بشريت چگونه تفسير مي شود، آيا در شرايطي كه سازمان ملل چنين اقدامات جنايتكارانه اي را ناديده مي گيرد، مي توان گفت كه در اين سازمان چيزي به نام حقوق بشر وجود دارد؟


همه اين موارد نشان مي دهد كه قطر با پول هاي خود، مجمع عمومي سازمان ملل را "خريده" و اين قطعنامه را با صرف دلارهای نفتی خود تصويب كرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها