رئیس پارلمان عراق نخست وزیر را تهدید کرد

رئیس پارلمان عراق نخست وزیر را تهدید کرد
سه شنبه 31 ارديبهشت 1392 - 14:41

رئیس پارلمان عراق تهدید کرد که از نخست وزیر این کشور شکایت می کند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "اسامه النجیفی" که بارها از سوی مسؤولان و سیاستمداران این کشور به دلیل بیان اظهارات فتنه انگیزانه مورد انتقاد و اعتراض قرار گرفته، در جدیدترین اظهارات خود "نوری مالکی" را به اهانت به پارلمان متهم کرد.
النجیفی تهدید کرد که از مالکی به دلیل اهانت به پارلمان و تحریک نمایندگان برای شرکت نکردن در جلسه فوق العاده، شکایت می‌کند.
در پی تشدید خشونتها و حملات تروریستی نخست وزیر عراق دیروز در اظهاراتی مطبوعاتی برخی سیاستمداران این کشور را مسؤول این خشونتها دانست و گفت: کسانی که در استانهای غربی بالای منبر می‌روند و مردم را با اظهارات فرقه گرایانه تهدید می کنند، نماینده مردم این استانها نیستند.
مالکی افزود: سیاستمداران به دلیل بیان کردن اظهارات فرقه‌ گرایانه و تحریک افراد نادانی که فورا سلاح به دست گرفته و جنگ به راه می‌اندازند، مسؤول تشدید خشونتهای طایفه‌ای هستند.
مالکی با بیان اینکه دولت افراد قانون گریز را نمی‌بخشد، ادامه داد: برخی از افراد منتسب به پارلمان گروه‌های مسلح تشکیل داده‌اند؛ ولی ما اعلام می کنیم که همه افراد قانون گریز تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

نخست وزیر عراق همچنین با دعوت از نمایندگان برای شرکت نکردن در جلسه فوق العاده ای که اسامه النجیفی قرار است امروز آن را برگزار کند، اظهار داشت: این جلسه موجب بدتر شدن اوضاع می شود و حامیان خشونت در آن فعالیت می کنند.

مالکی پارلمان را شریک اصلی ناآرامی های عراق دانست و درخواست کرد که به برگزاری این جلسه اعتراض شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها