امیر قطر صهیونیستها را به صلح فراخواند

امیر قطر صهیونیستها را به صلح فراخواند
سه شنبه 31 ارديبهشت 1392 - 17:06

امیر قطر از رژیم صهیونیستی خواست از فرصت استفاده کرده و طرح پادشاه عربستان برای صلح با کشورهای عربی را بپذیرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، درحالیکه ارتباط رژیم‌های استبدادی عربی با رژیم صهیونیستی یکی از دلایل اصلی انقلابهای اخیر در کشورهای عربی به شمار می‌آید؛ "حمد بن خلیفه آل‌ثانی" مدعی شد این انقلابها (رژیم) "اسرائیل" را به صورت مستقیم در مقابل ملتهای عربی قرار داد و دیگر فقط حکام درمقابل این رژیم قرار ندارند؛ و این امر باعث شد، حل "درگیری‌های اسرائیلی – فلسطینی" اهمیت بیشتری پیدا کند.
حمد بن خلیفه دیروز در افتتاحه سیزدهمین همایش دوحه با اشاره به طرح پادشاه عربستان برای صلح کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی گفت: "(رژیم) اسرائیل نباید فرصت طرح صلح عربی را از دست بدهد."
پادشاه عربستان در سال 2002 طرحی را به هدف تشکیل کشور فلسطین در مرزهای سال 1967 و بازگشت آوارگان فلسطینی و خروج رژیم صهیونیستی از جولان سوریه در مقابل به رسمیت شناختن این رژیم از سوی کشورهای عربی و عادی سازی روابط با آن، اعلام کرد.
حمد در این سخنرانی به طرح یک ماه قبل هیأت اتحادیه عرب برای تبادل اراضی با رژیم صهیونیستی اشاره ای نکرد. این طرح که نخست وزیر قطر آن را در واشنگتن مطرح کرد، با وجود استقبال گسترده آمریکا و رژیم صهیونیستی با اعتراض شدید گروه‌های فلسطینی و حامیان ملت فلسطین مواجه شد.

پربیننده ترین خبرها