پشت پرده هرج و مرج در شمال لبنان

پشت پرده هرج و مرج در شمال لبنان
سه شنبه 31 ارديبهشت 1392 - 19:32

سياستمدار لبناني سلفي هاي تكفيري در اين كشور را ابزار اجراي طرح هرج و مرج ويرانگر در شهر طرابلس در شمال اين كشور عنوان کرد و گفت، آنها با جریانهای تكفيري در سوريه و عراق ارتباط دارند.

"خالد الرواس" دبير تشكل احزاب و گروه های ملي لبنان روز سه شنبه در گفتگو با شبكه العالم اظهار داشت: ملت لبنان آگاه و هوشيار است و هرگز به سمت فتنه طایفه اي كه تكفيري ها بدنبال شعله ور كردن آن در لبنان هستند، كشيده نخواهند شد.
الرواس تجمع سلفي هاي تكفيري در طرابلس را برنامه ريزي شده ارزيابي كرد و گفت: آنها از چندماه پيش در اين شهر براي گسترش هرج و مرج ويرانگر و برهم زدن امنيت و ثبات جولان مي دهند به گونه اي كه منطقه "جبل محسن" و نیروهای ارتش در شهر طرابلس مورد حملات مكرر آنها قرار گرفته اند.

وي ادامه داد: احزاب و گروه های ملي لبنان بارها از دولت نجيب ميقاتي نخست وزير مستعفي و همچنین نخست وزیر كنوني لبنان و فرماندهي ارتش خواسته اند كه مرزهاي شرقي و شمال شرقي لبنان با سوريه را كنترل كنند و از ارتش و نيروهاي نظامي براي بازگرداندن امنيت و ثبات به شهر طرابلس حمایت کنند؛ اما كشمكش هاي سياسي مانع از اين امر شده است.
وي درباره ارتباط خشونتها درسوريه و عراق با رويدادهاي لبنان خاطرنشان كرد: تا زماني كه ابزارها يكي است؛ نقشه هم يكي است از اين رو سلفي هاي تكفيري در لبنان با همتايان خود در سوريه و عراق در ارتباط هستند.

دبير تشكل احزاب و گروه های ملي لبنان خاطرنشان کرد: سلفي های افراطی در خدمت طرح صهيونيستي – آمريكايي در منطقه هستند و روشن است كه آنها در لبنان يا سوريه به جز هرج و مرج و تخريب اماكن حضور خود برنامه دیگری ندارند .
الرواس تصريح كرد: هدف سلفي هاي تكفيري از ناآرام کردن طرابلس كاستن از فشار بر گروههاي مسلح در سوريه است که هر روز در حال تحمل شکستهای سنگینی از نیروهای ارتش سوریه هستند.

وي افزود: ارتش سوريه درچارچوب بازگرداندن حاكميت كامل به سوريه و بازگرداندن ثبات و امنيت به اين كشور، روز به روز در حال پيشروي و كسب پيروزي هاي جديد است.

به دنبال افزايش خشونت، تيراندازي مستمر و وقوع درگيري هاي پراكنده در برخي مسيرهاي منتهي به شهر طرابلس در شمال لبنان، ارتش روز دوشنبه (30ارديبهشت ماه) جاده بين المللي طرابلس را مسدود كرد.

مناطق شمالي لبنان با استان حمص سوريه هم مرز هستند و از مناطق نفوذ تروريست ها به سوريه به شمار مي روند. ارتش سوريه تاكنون چندين بار عمليات نفوذ تروريست ها به خاك سوريه از اين منطقه را با شكست مواجه كرده است.

درگیری های طرابلس امروز به کشته شدن 6 تن و مجروح شدن 45 نفر منجر شد.


 

پربیننده ترین خبرها