4500 فلسطینی در اسارت هستند

4500 فلسطینی در اسارت هستند
پنج‌شنبه 2 خرداد 1392 - 20:23

بيش از 4500 فلسطيني در زندان هاي رژيم صهیونیستی در اسارت هستند.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان عفو بين الملل در گزارش سالانه خود اعلام كرد بيش از 4 هزار و 500 فلسطيني در زندان هاي رژیم صهیونیستی در اسارت هستند كه 178 نفر از آنان در بازداشت اداري به سر مي برند.

دراين گزارش که امروز منتشر شده، به دريافت اخباري مبني بر شكنجه اسراي فلسطيني و بدرفتاري با آنان در زمان بازداشت و بازجويي از آنان اشاره شده است.

در گزارش سازمان عفو بين الملل آمده است كه محاصره نظامي باريكه غزه از سوي رژیم صهیونیستی، به شدت بر اوضاع ساكنان اين منطقه كه جمعيت آن حدود يك ميليون و 600 هزار نفر است ، تاثير گذاشته است.

بر اساس این گزارش، در حملات نظامی رژيم صهیونیستی به غزه در نوامبر گذشته طی 8 روز بيش از 160 فلسطيني شهيد شدند.

دراين گزارش همچنین با اشاره به محدودیت های اعمال شده برای فلسطینی ها در کرانه باختری و قدس شرقی تأکید شده است که ساخت ديوار نژادپردستانه حائل و توسعه شهرك هاي غيرقانوني ادامه داد و رژیم صهیونیستی همچنان در حال تخریب منازل فلسطینی ها و بیرون راندن آنان از این سرزمین است.

از سوی دیگر جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) ، اتهام سازمان عفو بين الملل به گروه هاي مقاومت فلسطيني در غزه مبني بر ارتكاب جنايات جنگي را غيرمنصفانه و غير واقعي دانست.

"فوزي برهوم" سخنگوي جنبش حماس گفت، در این گزارش ميان مقاومت مشروع فلسطيني در دفاع از شهروندان فلسطيني و رژيم جنايتكار اسرائیل كه به عمد شهروندان فلسطيني را به قتل می رساند ، تفاوتي قائل نشده است.

وي افزود " أمنستي " فراموش كرده است كه اين رژيم اشغالگر بود كه جنگ را آغاز  كرد.

پربیننده ترین خبرها