هنیه از مصر خواست پیمان كمپ دیوید را لغو كن

هنیه از مصر خواست پیمان كمپ دیوید را لغو كن
جمعه 3 خرداد 1392 - 16:53

هنیه مقامات مصری را به انجام شیوه جدید استراتژیك در برخورد با منطقه سینا و گذرگاه رفح ترغیب كرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وی در خطبه های نماز جمعه در مسجد خلیل الوزیر در غزه گفت این درخواست بر اساس برادری و نه از روی الزام است.
هنیه افزود، از رهبران مصر می خواهیم پیمان كمپ دیوید را لغو و یا در آن به خصوص در بند الحاقیه امنیتی تجدید نظر كنند در غیر این صورت منجر به شكاف امنیتی می شود وممكن است اسراییلی ها از آن استفاده كنند.
به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، نخست وزیر دولت حماس افزود: براساس برادری از مقامات مصری می خواهیم كه استراتژی همه جانبه ای را در برخورد با منطقه سینا و خانواده های ما در این منطقه و ساكنان سینا اتخاذ كنند كه مقدمه آن رشد، توسعه و بازسازی بر اساس روابط و حمایت از این سرزمین همچون سرزمین مصر و عمل بر اساس حاكمیت كامل است.
وی همچنین از مقامات مصر خواست سیاست جدیدی در قبال گذرگاه رفح اتخاذ نمایند.
هنیه گفت: در مقابل جریان هایی كه به وقوع پیوسته است (بستن گذرگاه رفح بعد از ربوده شدن دو سرباز مصری در منطقه العریش) ما خواستار تثبیت روابط جدید هستیم به طوری كه بر اساس قانون و حاكمیت كشور رفتار شود و به افراد و یا برخی طرف ها اجازه داده نشود كه اقداماتی انجام دهند كه همه مردم را در برگیرد، دو میلیون فلسطینی در غزه چشمشان به تحولات در طرف دیگر(مصر) دوخته شده است.
وی اظهار داشت، روز جاری با محمد رفاعه طهطاوی رییس دفتر رییس جمهوری مصر تلفنی گفت و گو كرده و آزادی دو سرباز مصری را تبریك گفته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها