تاکید سازمان ملل متحد بر استفاده از نام خلیج فارس

تاکید سازمان ملل متحد بر استفاده از نام خلیج فارس
جمعه 3 خرداد 1392 - 20:58

استفان دیجورک مسئول مرکز اطلاع رسانی سازمان ملل متحد گفت: رسانه های گروهی وابسته به این سازمان برای معرفی منطقه خلیج فارس نه از اصطلاح مجعول خلیج ع.ر.ب.ی بلکه از اصطلاح خلیج فارس استفاده می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم در حالی که کشورهای عربی در تلاش برای تحریف تاریخ و هویت کم رنگ خود می کوشند تا نام خلیج فارس را تغییر دهند و رسانه های آنها نیز به مدد دلارهای بادآورده نفتی در این زمینه همراهیشان می کنند، اما به نظر می رسد همه سرمایه گذاری های آنها در این زمینه راه به جایی نبرده است.

در همین راستا روزنامه الانباء کویت به نقل از سئول مرکز اطلاع رسانی سازمان ملل متحد نوشت: رسانه های گروهی وابسته به سازمان ملل متحد گاهی به خاطر نامیده شدن این منطقه به عنوان خلیج ع.ر.ب.ی، در موقعیتی دشوار قرار می گیرند. 
وی افزود: وقتی نام خلیج فارس را ذکر می کنیم کشورهای عربی آم حوزه به ما شکایت می کنند، درباره جزایر فالکلند (مالویناس) نیز نمی دانیم آن را انگلیسی یا آرژانتینی بدانیم، اما عمدتاً سعی می کنیم نام را بر اساس موقعیت جغرافیایی به دقت بیان نماییم تا مشکلی ایجاد نشود.

گفتنی است بر اساس مصوبه سازمان ملل متحد همه کشورهای جهان باید از عناوین تایید شده و ثبت شده در این سازمان استفاده کنند و تلاش کشورهای عربی برای تحریف نام خلیج فارس نیز در حقیقت نادیده گرفتن چارچوب های بین المللی به شمار می رود.
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها