هشدار دیده بان حقوق بشر به امارات درباره اخراج کارگران

هشدار دیده بان حقوق بشر به امارات درباره اخراج کارگران
شنبه 4 خرداد 1392 - 23:06

سازمان دیده بان حقوق بشر از مسئولان اماراتی خواست از اخراج کارگرانی که در اعتراض به شرایط کار و درخواست بهبود شرایط کاری خود اعتصاب کرده اند، خودداری کنند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، " ساره ليا واتسن " مدير دیده بان حقوق بشر در خاورمیانه در بیانیه ای اعلام کرد " درصورتیکه دولت امارات متحده عربی کارگرانی را که شجاعانه از حق اساسی خود دفاع کرده اند ، اخراج کند ، رسوایی به بار خواهد آمد".

 

دیده بان حقوق بشر که مقر آن در شهر نیویورک است، با اشاره به اطلاعاتی که مطبوعات درباره آمادگی مسئولان اماراتی برای اخراج 43 کارگر اعتصاب کننده در شرکت پیمانکاری "عرب تک" (بزرگ ترین شرکت ساختمان سازی دبی" منتشر کرده بودند ، اعلام کرد " اعتصاب یاد آور این مساله دردناک به مسئولان اماراتی است که در اصلاح نظام کاری مبتنی بر سوء استفاده از کارگران، شکست خورده اند".

 

در کشور امارات متحده عربی که میلیون ها کارگر خارجی به ویژه ازکشورهای آسیایی در آن کار می کنند، اعتصاب ممنوع است، همچنین دراین کشور که با انتقادات سازمان های حقوقی در مساله نوع برخوردها با کارگران خارجی در معرض انتقاد قرار دارد، فعالیت اتحادیه ها هم ممنوع است.

 

حقوق ماهیانه یک کارگر ساده در عربستان از 900 درهم (245 دلار ) تجاوز نمی کند.

روزنامه " دِ نشنال" نوشته است که اعتصاب کنندگان افزوده شدن 350 درهم ( 95 دلار ) به عنوان حق غذا به حقوقشان را خواستار شده اند.

 

شرکت "عرب تک" روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد هزاران نفر از کارکنان این شرکت که اغلب آن ها آسیایی هستند، به اعتصاب خود که از اواخر هفته شروع شده بود، پایان دادند.
این شرکت " یک گروه اقلیت " را مسئول اعتصاب از کار کارگران دانستند.

 

سازمان عفو بین الملل در گزارش سالانه خود اعلام کرد: بیش از 90 نفر از منتقدان دولت در امارات، در بازداشت به سر می برند و هفت نفر از آنان نیز سلب تابعیت شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها