مفتي دمشق : فتواهای جهاد در سوریه مغرضانه است

مفتي دمشق : فتواهای جهاد در سوریه مغرضانه است
يکشنبه 5 خرداد 1392 - 17:38

العالم - مفتی دمشق اعلام کرد : فقط افراد مغرض فتوای جهاد در سوریه را صادر می کنند در حالی که سوریه برای رهائی از کشتار و خرابکاری نیاز به تلاش های مسالمت آمیز و صادقانه دارد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم " محمدعدنان " امروز (یکشنبه) در پایان سفر سه روزه به قاهره گفت : سوریه هم اکنون به مقدم داشتن منافع ملی بر منافع شخصی و تلاش های صادقانه برای جلوگیری از کشتارها و تخریب زیرساخت ها نیاز دارد و کسانی که خود را مدافع این کشور معرفی می کنند ، باید مانع تداوم این فجایع شوند .

وی گفت : سوریه به کمک صادقانه امت اسلامی برای رهائی از بحران خود نیازمند است و به خواست خداوند این بحران به زودی حل خواهد شد .

عدنان درباره صدور فتواهای جهاد در سوریه گفت : چنین فتواهائی مغرضانه است زیرا جهاد و جنگیدن فقط با دشمن جایز است نه با کشوری مسلمان .

مفتی دمشق تاکید کرد : افرادی که چنین فتواهائی صادر می کنند ، شرط و شروطی را که اسلام برای صادر کردن فتوا تعیین کرده را نادیده می گیرند . اسلام جهاد با دشمنی را که غاصب سرزمین مسلمانان است ، جایز می داند و جنگیدن با مسلمانان را حرام می داند.

عدنان پیش از سفر به مصر از سودان دیدن کرده بود و از مصر نیز عازم بیروت شد. او در این سفرها به بررسی مساله تقویت همکاری ها و اوضاع سوریه پرداخت.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها