فراخوان در عربستان برای آزار دادن زنان شاغل

فراخوان در عربستان برای آزار دادن زنان شاغل
چهارشنبه 8 خرداد 1392 - 10:34

نویسنده افراطی سعودی کار زنان را شبیه به تجارت انسان دانسته و در فراخوانی خواستار آزار و اذیت آنان در محل کارشان شد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالله محمد الداوود" در صفحه خود در تویتر گفته است: کار زنان مانند تجارت انسان است؛ بر اساس رساله‌ای که اخیرا در دانشگاه "محمد بن سعود" منتشر شده کار زنان برای کسب رزق و روزی و اختلاط با مردم به عنوان "فروشنده" یا "مهماندار" نوعی تجارت انسان است.
این رساله "تجارت انسان: شیوه ها، احکام و حدود قضائی" نام دارد و در آن تأکید شده که بر اساس فتواهای هیأت علمای ارشد عربستان، سوء استفاده جسمی نوعی تجارت انسان است و اگر هدف از استخدام زن سوء استفاده از زیبایی و اندام و جلب مشتری باشد، این کار تجارت انسان به شمار می آید.
گروهی از فعالان عربستانی با انتقاد شدید از این فراخوان، در خصوص تلاش جریانهای افراطی برای گسترش تفکرات وهابیت در این کشور هشدار دادند.
یکی از فعالان عربستانی گفت: فراخوان برای تحقیر زنان، شدیدترین نوع تبعیض و اعمال خشونت ضد آنان به شمار می آید .. این یکی از بحرانهای تفکرات سلفی افراطی است که از آن به عنوان وسیله ای برای متزلزل کردن امنیت و ضربه زدن به ثبات کشور، و جهت گسترش و تحمیل تفکراتی خاص استفاده می شود.
یکی دیگر از فعالان عربستانی اظهار داشت: حملات و اعتراض به کار زنان به صورت روزانه ادامه دارد و هیچ کسی جایگزینی را برای این مسأله مطرح نمی کند؛ مانند این است که بگویید در خانه بنشینید و در انتظار ترحم جمعیت های خیریه باشید.
یک کاربر زن نیز در شبکه های اجتماعی خاطرنشان کرد: زنان کالا نیستند؛ آنان بخشی از جامعه به شمار می ایند و پیامبر در خصوص حمایت از آنان به ما سفارش کرده است.

پربیننده ترین خبرها