نیم میلیون انگلیسی غذای رایگان دریافت می کنند

نیم میلیون انگلیسی غذای رایگان دریافت می کنند
جمعه 10 خرداد 1392 - 09:17

بنیادهای خیریه انگلیسی با هشدار در مورد افزایش روزافزون فقرا در این کشور، شمار افراد نیازمند به دریافت غذای رایگان را بیش از نیم میلیون نفر اعلام کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، دفینه ایکنز مؤسسه بانک غذای اچ اند اف در انگلیس، درباره بحران فقر و گرسنگی در انگلیس گفت: در سالهای اخیر در انگلیس شمار کسانی که مجبورند از کمکهای غذایی استفاده کنند و همچنین بانکهای غذای افزایش پیدا کرده است. آمارها حاکیست هر هفته یک بار باید یک بانک غذایی برای کمک به نیازمندان باز شود. در یک سال گذشته شمار مراکز توزیع کمکهای غذایی که در انگلیس باز شده، در مقایسه با سال قبل از آن هفتاد و هشت درصد افزایش داشته است اما شمار کسانی که از امکانات این مراکز استفاده می کنند یکصد و هفتاد درصد بیشتر شده است.


مورا مک لاگان از مسئولان مؤسسه خیریه آکسفام نیز در گفتگو با خبرنگار پرس تی وی اظهار داشت: ما می بینیم شمار کسانی که به کمکهای غذایی نیاز دارند به شدت افزایش یافته است. البته اکنون شرایط بسیار دشوارتر شده است زیرا در گذشته کسانی که کار نداشتند از کمکهای غذایی استفاده می کردند اما اکنون حتی کسانی که بیرون کار می کنند نیز با درآمدشان نمی توانند نیازهای غذایی خود را تامین کنند و مجبورند از بانکهای غذا استفاده کنند. این خود نشان می دهد اکثریت کودکان در خانواده های کارگر در فقر بزرگ می شوند.


زیتا هولوبورن فعال انگلیسی نیز گفت: به نظر من این وضع رقت بار است. انگلیس هفتمین کشور ثروتمند جهان است اما بسیاری از مردم در این کشور گرسنه هستند و مجبورند برای بقای خود از کمکهای غذایی استفاده کنند. این در حالیست که بسته های کمک همه نیازهای تغذیه ای را برطرف نمی کند. بسیاری از مردم به گدایی روی می آورند. این وضع جرم و جنایت را افزایش می دهد. طبیعی است در چنین وضعی بسیاری دست به اقدامات خطرناک از جمله خودکشی می زنند. مردم در این شرایط تحت فشارهای روحی و روانی قرار می گیرند و بیمار می شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها