درخواست شاهزاده سعودی برای فرا خواندن سفرای عرب از مسکو؛

نخستین واکنش عربستان به سامانه اس 300 روسیه

نخستین واکنش عربستان به سامانه اس 300 روسیه
يکشنبه 12 خرداد 1392 - 13:00

برادر ناتنی شاه عربستان از کشورهای عربی خواست در واکنش به تصمیم مسکو برای تحویل سامانه موشکی اس 300 به دمشق، سفرای خود را از روسیه فرا بخوانند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم "طلال بن عبدالعزیز" در صفحه رسمی خود در "تویتر" نوشت: "خبر رسانه ها مبنی بر تصمیم سوریه برای تحویل موشک های اس 300 به سوریه من را ناراحت کرد؛ دوست داشتم کشورهای عضو اتحادیه عرب در واکنش به این مسأله به اتفاق سفرای خود را (برای مشورت) فرا بخوانند."
این شاهزاده سعودی که قبلا نیز از "هیأت بیعت" در عربستان کناره گیری کرده، خاطرنشان کرد: "اختلاف نظر روسیه و کشورهای عربی درباره پرونده سوریه، موجب تیره شدن روابط بین دو طرف خواهد شد."
طلال همچنین درباره پیامدهای وخیم سکوت افکار عمومی در کشورهای عربی هشدار داد و مدعی شد "این واکنش، کمترین اقدامی است که امیدوارم کشورهای عربی دست به آن بزنند."
نگرانی آمریکا و رژیم صهیونیستی و هم پیمانان منطقه آنها به ویژه عربستان قطر و ترکیه از تصمیم روسیه برای عمل به قرارداد فروش سامانه دفاع موشکی اس 300 به سوریه درحالی است که تنها استفاده این سامانه، دفاع در برابر حملات و تجاوزهای هوایی دشمن است و هیچگونه کارایی در مقابله با گروه های مسلح و تروریستی ندارد. و از آغاز جنگ در سوریه فقط ترکیه و رژیم صهیونیستی به حریم هوایی سوریه تجاوز کرده اند.

عربستان سعودی از آغاز جنگ در سوریه در کنار دیگر هم پیمانانش همه تلاش خود را برای حمایت تسلیحاتی و مالی و لجستیکی از گروه های مسلح و تروریستی در سوریه جهت براندازی نظام این کشور به کار گرفته است .. اقدامی که به عقیده ناظران پیش از هر چیز جهت خدمت به منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

پربیننده ترین خبرها