سرنوشت نامعلوم بازداشت شدگان مصری در امارات

سرنوشت نامعلوم بازداشت شدگان مصری در امارات
دوشنبه 13 خرداد 1392 - 19:21

خانواده های مصری های بازداشت شده در زندان های امارات، از حکومت این کشور درخواست کردند فرزندانشان را که برخی از آنها یک سال است بدون هرگونه تفهیم اتهام در بازداشت به سر می برند، محاکمه یا آزاد کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، موسسه "تکریم حقوق بشر" یک شنبه شب اعلام کرد که از سوی خانواده 15 تن از مصری های بازداشت شده در زندان های مصر، درخواست هایی فوری دریافت کرده است. این افراد از اوائل نوامبر سال گذشته تا ژانویه سال جاری در بازداشت به سر می برند.

به نوشته پایگاه اینترنتی خبرگزاری الجزیره، خانواده های بازداشت شدگان مصری تاکید کردند که با وجود گذشت بیش از شش ماه از بازداشت برخی از این افراد، بازداشت آنان به صورت محرمانه باقی مانده و هیچ یک محاکمه نشده و حتی تفهیم اتهام نشده اند.

خانواده های بازداشت شدگان مصری خاطر نشان کردند که بازداشت شدگان در طول اقامت خود در امارات هیچ جرمی مرتکب نشده اند و این در حالی است که برخی از آنان 20 تا 30 سال در امارات اقامت داشته و در پست های حساسی همچون استادی دانشگاه، پزشکی، مهندسی، فعالیت رسانه ای و تعلیم و تربیت مشغول به فعالیت بوده اند.

خانواده های بازداشت شدگان مصری همچنین یادآور شدند که سن برخی از بازداشت شدگان بیش از 55 سال است و از بیماری های مختلف رنج می برند و نیازمند مراقبت های ویژه هستند. این در حالی است که مسئولان اماراتی حتی وسایل شخصی نظیر سمعک و عینک را از بازداشت شدگان مصری گرفته و آن ها را از داشتن این ابزار محروم کرده است.

موسسه تکریم حقوق بشر، از دولت امارات خواست فوری پرونده 15 مصری بازداشت شده را مسدود کند و یا اگر اتهامی به آن ها وارد است، آن ها را محاکمه کند و برای اطمینان از سلامتشان، اجازه ملاقات با آنها و امکان داشتن وکیل را برای آن ها فراهم کند و محاکمه ای عادلانه و فوری برای آنان برگزار کند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها