انشعاب جدید در ائتلاف مخالفان سوری

انشعاب جدید در ائتلاف مخالفان سوری
دوشنبه 13 خرداد 1392 - 21:30

تشکل موسوم به "مجمع عمومي انقلاب سوريه"، با اعلام جدایی خود از "ائتلاف ملی مخالفان سوريه "، آن را به عجز و ناتواني، تسليم شدن در برابر طرح هاي خارجي و فساد مالي متهم كرد.

به گزارش شبكه خبري العالم، اين تشکل كه خود را نماينده قشر وسيعي از فعالان مخالف نظام سوريه می داند، در صفحه خود در شبكه اجتماعي فيسبوك، با تاکید بر خروج و جدایی خود از ائتلاف مخالفان، اظهارداشت كه ادامه حمايت از اين ائتلاف منوط به ميزان تاثیرگذاری فعاليتهاي آن به صورت واقعي و فعال در انجام نقش خود در راستای منافع معارضین و دور كردن افراد سوءاستفاده گر و سلطه جو از ائتلاف است.

"مجمع عمومي انقلاب سوريه" با طرح اين ادعا که اين تصميم برخاسته از توجه کامل به منافع "انقلاب"! و پايبندي به خواسته ها و آرزوهاي ملت بزرگ سوريه است، از افزایش تعداد اعضای ائتلاف انتقاد كرد و گفت: توافق ما بر اين بود كه فعالان در داخل، يك سوم كرسي هاي ائتلاف را در اختیار داشته باشند ولي اين امر حتي پس از افزایش تعداد اعضای ائتلاف در نشست اخير استانبول نيز محقق نشد.

یادآور می شود، ائتلاف مخالفان سوريه عصر پنجشنبه در پايان نشست بی نتیجۀ 8 روزه در استانبول، توسعه ائتلاف و پذيرش 51 عضو جديد را تصويب كرد تا تعداد کل اعضاي آن به 114 نفر برسد.

اما تشکل موسوم به "مجمع عمومي انقلاب سوريه" از اقدام برخي كشورها در به بازي گرفتن "ائتلاف ملی مخالفان" و هدايت آن بر طبق منافع خود و زيرپا گذاشتن خون ملت سوريه و ايجاد چنددستگي ميان تشكل هاي آن با هدف اجرای طرح هاي خارجي، به شدت انتقاد كرد.

اين مجمع با بيان اينكه برخي از اعضاي ائتلاف مخالفان به جای فعاليت سياسي به "نمایش های رسانه اي" رو آورده اند، برخی از مسوولان ائتلاف به اصطلاح "ملی" را به هدر دادن اموال متهم كرد و گفت: آنان از اين اموال براي منافع شخصي خود استفاده مي كنند، در حالي كه مردم سوريه در داخل و خارج از سختي آوارگي و كمبود ساده ترين نيازهاي معيشتي رنج مي برند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها