بزرگداشت سالروز رحلت امام خمینی (ره) در نجف اشرف

بزرگداشت سالروز رحلت امام خمینی (ره) در نجف اشرف
دوشنبه 13 خرداد 1392 - 22:23

شماری از علمای عراقی در مراسم سالروز رحلت امام خمینی (ره) در نجف اشرف، در همایشی تحت عنوان "امام خمینی، الهام بخش ملت ها و نماد ملیت" درباره نقش اندیشه های امام راحل در گسترش وحدت اسلامی و مبارزه با ظلم و استکبار سخنرانی کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از نجف اشرف، در این مراسم که با حضور گسترده اهالی نجف و دیگر شهرهای عراق همراه بود، درباره ابعاد مختلف شخصیت سترگ امام خمینی (ره) و نقش ایشان در بیدارگری ملت های اسلامی جهت مقابله با چالش ها سخنرانی شد.

رئیس موسسه معارف اسلامی الغری در سخنان خود تاکید کرد که ملت اسلامی در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری نیازمند ادامه راه امام خمینی (ره) و پی گرفتن مسیری است که ایشان در وحدت بخشی به صف های اسلامی ترسیم کردند.

"حسن دانایی فر" سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز در حاشیه این مراسم گفت: امام خمینی (ره) دیدگاهی روشن و نظریه ای برای آینده جهان اسلام و اداره جامعه داشتند و نظریه ولایت فقیه بر اساس وحدت و همبستگی میان مسلمانان و امت اسلامی پایه ریزی شد.

شرکت کنندگان در این همایش، بر نیاز امت اسلامی به پیروی از خط فکری و جهادی امام خمینی که پایه گذار بزرگ ترین انقلاب اسلامی در تاریخ معاصر است، تاکید کردند.

"علی العلاق" نماینده مجلس عراق در گفت و گو با خبرنگار العالم اظهار داشت: مهم ترین ویژگی شخصیتی امام خمینی (ره) احساس مسئولیت بالای ایشان در قبال دین، جوامع انسانی و جامعه ای بود که در آن زندگی می کرد. به همین سبب همواره تمام تلاش خود را به کار می بست تا میلیون ها تن از مردم جامعه را برای برپایی عدالت الهی و حاکمیت اسلامی بسیج کند.

از آن جا که امام خمینی (ره) بخشی از دوران تبعید خود را در نجف اشرف گذراند، این مراسم، به منظور ادای دین به روح پر فتوح ایشان و تاثیری که بر این شهر گذاشت، برگزار شد؛ به ویژه با توجه به این که خانه امام خمینی (ره) در این شهر، تا مدت ها پذیرای بازدید کنندگان بود.

"صالح الحلو" اندیشمند و پژوهشگر عراقی در این خصوص گفت: امام خمینی (ره) تاثیری مثبت در زمینه ارتقای سطح فرهنگی، علمی و اخلاقی شهر و جامعه نجف اشرف به صورت ویژه و جامعه عراقی و امت اسلامی به صورت عمومی داشت.


12:02          06/03/             FA
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها