بان کی مون و توجیه ریاست قطر بر کمیته اتحاد تمدن ها

بان کی مون و توجیه ریاست قطر بر کمیته اتحاد تمدن ها
سه شنبه 14 خرداد 1392 - 10:06

سخنگوی بان كی مون دبیركل سازمان ملل متحد علی رغم حمایت دولت قطر از گروه های افراطی در سوریه و دیگر كشورهای منطقه، حاضر به محكوم كردن این اقدامات نبوده و می‌گوید: هیچ مشكلی بر ریاست قطر بر كمیته اتحاد تمدن‌های سازمان ملل نمی بیند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مارتین نسیركی سخنگوی دبیركل سازمان ملل متحد در پاسخ به این پرسش كه نظر بان كی مون درباره پشتیبانی قطر از گروه‌های افراطی كه عبادتگاه‌های مذهبی را در سوریه خراب می‌كنند و ریاست همزمان این كشور بر كمیته اتحاد تمدن‌ها كه به بی اعتبار شدن این نهاد سازمان ملل انجامیده، نگران نیست؟ گفت: ما به رییس كنونی كمیته اتحاد تمدن‌های سازمان ملل متحد و توانایی آن اطمینان كامل داریم.
سخنگوی بان كی مون همچنین در پاسخ به این سؤال که نظر سازمان ملل متحد در باره سخنان یوسف قرضاوی مفتی قطری، علیه اقلیت‌های مذهبی جهان اسلام از جمله علوی‌ها، مسیحیان و یهودیان چیست؟ اظهار داشت: من مشخصاً این سخنان را نشنیده ام؛ اما بطور كلی سخنانی كه تنش‌ها را در سوریه افزایش دهد، نمی‌تواند به حل مساله آن كشور كمك كند.
نسیركی حاضر نشد كه این سخنان قرضاوی را كه آشكارا در جهت ترویج تنفر مذهبی و آتش افروزی میان مذاهب در خاورمیانه بیان شد، محكوم كند.
دبیركل سازمان ملل از اوایل سال میلادی جاری قطر را به ریاست كمیته اتحاد تمدن های این سازمان منصوب كرده است.
ناصر عبدالعزیز الناصر دیپلمات قطری كه ریاست این نهاد را به عهده دارد، سال گذشته رییس مجمع عمومی سازمان ملل بود و از این سمت برای پیشبرد جاه طلبی‌های امیر قطر به ویژه در مساله سوریه بهره‌برداری كرد؛ هر چند به دلیل ظرفیت‌های کم دوحه و بلندپروازی سران آن به جایی نرسید.
كمیته اتحاد تمدن های سازمان ملل وظیفه گسترش تكثر فرهنگی و تسامح دینی به منظور همزیستی ادیان در جهان را به عهده دارد.
امیر قطر یكی از بزرگترین حامیان گروه های افراطی در سوریه و دیگر كشورها از جمله مالی و لیبی است كه در دو سال گذشته دست به جنایت علیه مردم این كشورها و اقلیت های دینی زده اند.
سوریه، لیبی، عراق و مالی در سال های گذشته شاهد تخریب زیارتگاه‌های مذهبی، مساجد صوفیان و كلیساها توسط این گروه‌های افراطی بوده‌اند كه توسط قطر و عربستان مسلح شده‌اند.
 

پربیننده ترین خبرها