تاكيد حماس برهم پيماني با حزب الله و ايران براي آزادي قدس

تاكيد حماس برهم پيماني با حزب الله و ايران براي آزادي قدس
چهارشنبه 15 خرداد 1392 - 09:50

العالم - روزنامه " القدس العربي " چاپ لندن به نقل از منابع آگاه در جنبش حماس نوشت كه گردانهاي عزالدين قسام موضع خود را در ادامه هم پيماني با حزب الله لبنان و ايران براي آزادي سازي فلسطين با استفاده از قدرت سلاح قطعي كرده است چرا كه پول هاي اعراب تاكنون حتي يك وجب از اراضي اشغالي عربي را آزاد نكرده است.

القدس العربي به نقل از منابع آگاه در حماس افزود : فرماندهي نظامي اين جنبش با حمايت رهبران داراي جايگاه و نفوذ در غزه بر مخالفت خود با اتهام هاي  القرضاوي عليه مقاومت حزب الله لبنان در نماز جمعه هفته گذشته تاكيد كردند. قرضاوي اين سخنان را در دوحه در حضور خالد مشعل رئيس دفتر سياسي جنبش حماس بر زبان راند.
براساس اظهارات منابع ياد شده، فرماندهي گردانهاي عزالدين قسام در نامه اي به دفتر سياسي جنبش حماس بر پايبندي خود به ائتلاف موجود با حزب الله لبنان به عنوان چارچوبي براي مقاومت در جبهه شمالي تاكيد كرد.
در اين نامه كه دوشنبه گذشته براي مشعل و ساير اعضاي دفتر سياسي حماس در خارج ارسال شد، آمده است: آزاد سازي فلسطين با سلاح صورت مي گيرد نه پول. گردانهاي عزالدين قسام اين مطلب را در اشاره به مخالف خود با امكان همپيماني حماس با قطر به عنوان حامي مالي غزه به زيان ايران بيان داشتند.
اين منابع اشاره كردند: رهبران پرنفوذ و داراي جايگاه حماس در نوار غزه نظير محمود الزهار از موضع فرماندهي نظامي جنبش در ادامه همپيماني اين جنبش با حزب الله و ايران حمايت مي كنند.
اين منابع  با اشاره به اينكه يك هيئت از حماس هم اكنون از ايران ديدن مي كند كه مروان عيسي فرمانده گردانهاي عزالدين قسام از اعضاي آن است ، گفتند : اين سفر درچارچوب تقويت هم پيماني موجود از سالها پيش بين جنبش حماس و شاخه نظامي آن از يك سو و ايران از سوي ديگر انجام مي شود.
منابع آگاه جنبش حماس تصريح كردند: نامه گردانهاي عزالدين قسام شاخه نظامي حماس دوشنبه گذشته براي مشعل و ساير اعضاي دفتر سياسي فرستاده شده و در آن خواسته شده است كه از وارد كردن اين جنبش به مرحله اي كه بايد بين قطر و ايران يكي را انتخاب كند، پرهيز شود زيرا انتخاب درهرجا به نفع مقاومت خواهد بود يعني درنهايت امر ايران به عنوان حامي و پشتيبان مقاومت انتخاب خواهد شد. 
به گفته اين منابع، در نامه گردانهاي عزالدين قسام تاكيد شده است كه پايداري مقاومت و توانمندي آن در شليك موشك به عمق فلسطين اشغالي در جنگ 22 روزه در غزه به ياري هم پيماني با ايران و حزب الله و نه پول هاي عربي بود. گردانهاي عزالدين قسام اين مطلب را در اشاره به حمايت مالي قطر بيان داشت.
اين منابع گفتند كه جنبش حماس در نوار غزه به ميزان زيادي گرايش به ادامه هم پيماني با ايران و حزب الله دارد؛ حتي اگر اين امر باعث شود كه حمايت قطر از حماس از دست برود. اين گرايش تحت شعار "آزاد سازي با سلاح صورت مي گيرد نه با پول" است و در اشاره به حمايت تسليحاتي ايران  و حزب الله و حمايت مالي قطر و كشورهاي عرب حوزه خليج فارس مي باشد.

پربیننده ترین خبرها