واکنش مصری ها به بحران سدسازی بر روی رود نیل

واکنش مصری ها به بحران سدسازی بر روی رود نیل
چهارشنبه 15 خرداد 1392 - 22:00

در سایه کشمکش مصر و اتیوپی درباره طرح ساخت سد "النهضه" اتیوپی بر روی رود نیل، تصمیم دو کشور اوگاندا و تانزانیا برای ساخت سد بر روی این رود، خشم مقامات سیاسی مصر را برانگیخته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "کمال ابوعیطه" رئیس اتحادیه سندیکاهای کارگری مستقل مصر، گفت: گفت و گوی ملی درباره سد النهضه اتیوپی بر روی رود نیل، ضعف و ناتوانی نظام مصر را آشکار و کشورهای دیگر از جمله اوگاندا و تانزانیا را به اتخاذ تدابیری مشابه تصمیم اتیوپی تشویق کرده است.

وی افزود ما خوب می دانیم که در نتیجه فروکش کردن نقش مصر در آفریقا و فاصله گرفتن مصر از ملت های آفریقایی و عربی، رژیم صهیونیستی این خلا را مرتفع کرده و وارد میدان شده است. 

"عبدالله المغازی" سخنگوی حزب الوفد مصر نیز اظهار داشت که بحران آب این مهم را آشکار کرد که محمد مرسی نمی تواند در مواقع ضروری و حساس، تصمیمی قاطع اتخاذ کند؛ بنابراین لازم است پرونده بحران آب را به دستگاه های ذی ربط محول کند و بعد از اطلاع از نتایج اقدامات این دستگاه ها تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

"وحید عبدالمجید" دبیرکل جبهه نجات ملی مصر درباره تصمیم برخی کشورها برای ساخت سد بر روی رود نیل، اظهار داشت: سوء مدیریت بحران از سوی مصر، سردرگمی در تعامل با این مسئله و فقدان توجه نظام به پیشنهادات جبهه نجات ملی مبنی بر تشکیل کمیته ملی اداره بحران از جمله اموری است که باعث شده است این کشورها در صدد چنین اقدامی برآیند.
"عمر موسی" رئیس حزب کنگره و از رهبران برجسته جبهه نجات ملی مصر گفت: بحران آب مصر با اتیوپی باید با اقدام فوری نظام حل و فصل شود زیرا این مسئله مربوط به سرنوشت ملت مصر است.
"دکتر محمود العلایلی" سخنگوی ستاد انتخابات جبهه نجات ملی، تصریح کرد که طرح اوگاندا و تانزانیا برای ساخت سد بر روی رود نیل به منظور تامین نیروی برق در حقیقت نتیجه طبیعی گفت وگوی ملی تمسخرآمیز و بی ارزش درباره سد النهضه است.

 

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها