حمله گستاخانه مطبوعات سعودی علیه ایران و مقاومت

حمله گستاخانه مطبوعات سعودی علیه ایران و مقاومت
يکشنبه 19 خرداد 1392 - 13:55

در پی پاکسازی کامل شهر قصیر سوریه از گروه های تروریستی، مطبوعات سعودی با درج مطالب تکفیری و تفرقه افکنانه همه تلاش خود را برای تحریک افکار عمومی ضد جمهوری اسلامی ایران و مقاومت لبنان به کار گرفته اند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مطبوعات سعودی در ادامه تلاشهای خود برای تحریف افکار عمومی از واقعیتها در سوریه، امروز با درج ده‌ها مقاله‌ تلاش کردند رویدادهای سوریه را جنگ بین شیعه و سنی جلوه دهند و افکار عمومی منطقه را ضد حزب الله، مقاومت و جمهوری اسلامی ایران تحریک کنند.
رسانه های عربستان که از آغاز بحران و جنگ در سوریه برای توجیه حمایت همه جانبه مسؤولان سعودی از این جنگ، مدعی حمایت مقامات آل سعود از مردم سوریه در مقابل نظام این کشور هستند؛ اکنون همسو با منافع غرب و رژیم صهیونیستی تلاش می کنند تا اینگونه به مخاطبان عرب القا کنند که جنگ در سوریه بین شیعه و سنی است.
در همین رابطه روزنامه "الریاض" در مطلبی تحت عنوان نقش "تخریبی" حزب الله در "کشورهای عرب سنی" به قلم "حسناء عبدالعزیز القنیعیر" مدعی شد؛ سوریه، حزب الله و همه گروه های عراقی در خدمت ایران هستند و تا پای جان و با هر هزینه ای می‌جنگند، و برای تحقیق "رؤیای" ایران برای ایجاد "هلال شیعی" در عراق، سوریه و لبنان تلاش می کنند.
روزنامه "الیوم" نیز در مطلبی به قلم "عبداللطیف الملحم" تحت عنوان خسارتهای ایران در دشمنی با کشورهای عربی با ارائه مطالبی تحریف شده از تاریخچه حزب الله لبنان، در دفاع از رژیم صهیونیستی نوشت: "بسیاری از افراد اکنون اعتقاد دارند که حزب الله دلیل اصلی خروج اسرائیل از جنوب لبنان است؛ درحالیکه دلیل اصلی این موضوع سقوط دو بالگرد و کشته شدن ده ها نظامی اسرائیلی بود که موجب شد دولت اسرائیل از جانب مردم تحت فشار قرار بگیرد و مجبور شود از جنوب لبنان عقب نشینی کند .. حزب الله نیز از این وضعیت سوء استفاده کرد و در رسانه ها اعلام کرد که خودش عامل خروج اسرائیلی ها است."
این نویسنده سعودی ادامه داد: "اکنون بسیاری از مردم و علمایی مانند شیخ یوسف قرضاوی اهداف این حزب را می دانند به صورتیکه وی به صراحت اعلام کرد که بهتر بود به اظهارات علمای عربستان به دلیل عمق دیدگاه ها و بلوغ آنان در تحلیل مسائل گوش می داد."
"عبدالله مغرم" در مطلبی در روزنامه "الریاض" جنگ گروه های تروریستی و مسلح در سوریه با نیروهای ارتش و مردم این کشور را "انقلاب مردم" توصیف کرد و مدعی شد: "ادامه پافشاری حزب الله و مقاومت در برابر حق مشروع مردم سوریه، موجب به راه افتادن فتنه سنی و شیعه می شود و آتش آن دامان همه را فرا خواهد گرفت. "
درحالیکه حزب الله لبنان بارها تأکید کرده که در مناطق مرزی سوریه فقط در حال دفاع از مناطق لبنانی نشین در برابر حملات گروه های تروریستی مانند "جبهه النصره" است، روزنامه "الیوم" در سرمقاله خود مدعی شد: "ورود یک سازمان لبنانی و شریک دولت در جنگ با سوری‌ها را نمی توان با هیچگونه منطق سیاسی سنجید."
این روزنامه سعودی همچنین حزب الله را به ریختن خون "سوری ها و کودکان سوریه" متهم کرد و مدعی شد با این اقدام حزب الله "طرح ایران در منطقه" فرو پاشید. !!
حمله این روزنامه سعودی به حزب الله درحالی است که عربستان سعودی و دیگر هم پیمانان منطقه ای و غربی آن از حامیان اصلی گروه های مسلح و تروریستی در سوریه هستند و از آغاز جنگ در سوریه همه تلاش خود را برای حمله نظامی به سوریه به کار گرفته اند. این کشورها همچنین با وجود ادعای حمایت از مردم سوریه، هیچ توجهی به وضعیت اسفبار آوارگان سوری در مناطق مرزی این کشور ندارند.
"یوسف الکویلیت" هم در سرمقاله روزنامه "الریاض" نوشت: "سقوط قصیر به دست نیروهای ارتش نظام سوریه و حزب الله مهم نیست چرا که پیامدهای آن بسیار مهمتر از شکست یا پیروزی است .. اسد و اجداد او همواره به دنبال تأسیس دولت علوی در سواحل شمالی بوده اند، زیرا در همسایگی این کشور و در ترکیه مناطقی وجود دارد که اقلیت علوی در آن زندگی می کنند."
"مهنا الحبیل" نیز در "روزنامه الیوم" از پاکسازی شهر قصیر تحت عنوان "سقوط" نام برد و مدعی شد "اسرائیل و غرب در پس پرده سقوط قصیر" هستند. !
الحبیل در این تحلیل خود که بیشتر به توهم شباهت دارد، نوشت: "هدف انقلاب سوریه که غرب نیز از آن در هراس است، تولد سوریه جدید، آزاد و مستقل و تأسیس دورانی جدید برای مشرق عربی و خاورمیانه اسلامی است."
ادعای عجیب این نویسنده سعودی در حالی است که غرب از آغاز جنگ در سوریه با همکاری هم پیمانان خود به ویژه قطر، عربستان و ترکیه به صورت گسترده در حال حمایت همه جانبه از گروه های تروریستی و مسلح جهت براندازی نظام سوریه است. امری که به عقیده ناظران همسو با منافع رژیم صهیونیستی، و جهت نابودی سوریه و تجزیه همیشگی این کشور است.
روزنامه های سعودی همچنین امروز برای جذب علمای الازهر مصر و علمای دیگر کشورها و تحریک افکار عمومی ضد مقاومت لبنان و نظام سوریه و ایران، به تشویق مواضع اخیر مفتی قطر پرداختند.
"وائل مرزا" در همین راستا در روزنامه "المدینه با تمجید از اظهارات "یوسف قرضاوی" نوشت: "این اظهارات می تواند راهی جهت اجماع افکار عمومی درباره تهدید حزب الله و ایران برای ثبات و امنیت کل منطقه، و تهدید یک طایفه مشخص باشد."
"ناصر الصرامی" هم در روزنامه "الجزیره" با تمجید از قرضاوی، از مصر و اخوان المسلمین و الازهر به دلیل موضع گیری نکردن ضد حزب الله انتقاد کرد و نوشت: "انتقادها از مواضع مصر در خصوص سوریه از نخستین نشست دوستان سوریه آغاز شد؛ مواضع مصر در آن زمان مبهم و تردید آمیز بود."

پربیننده ترین خبرها