خبرنگار العالم:

گزارش العالم از ادامه عملیات ارتش سوریه در حومه حلب

يکشنبه 19 خرداد 1392 - 18:51

العالم، دمشق - عملیات ارتش سوریه در حومه شمالی حلب در حالی ادامه دارد که "عندان"، مرکز مهم تجمع تروریست ها به محاصره در آمده و اصابت موشک به شهرک شیعه نشین نبل، 6 کشته و ده ها مجروح برجا گذاشته است.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از سوریه، ارتش سوریه از 3 محور روستاهای اطراف عندان و نبل را محاصره کرده است، درگیری میان ارتش و جبهه تروریستی النصره در اطراف فرودگاه «منغ» به هلاکت ده ها فرد مسلح وابسته به القاعده، از جمله یک تبعه قطر به نام "علی الانصاری" منجر شده است.

همچنین با پیشروی ارتش سوریه، عناصر مسلح از روستای «مایر» به سمت «نبل» موشک گراد شلیک کردند که در این حمله موشکی در نبل یک نفر کشته و شماری مجروح شدند؛ این حمله نشان می دهد که تروریست های سوری به سلاحی جدید دست پیدا کرده اند که پیشتر از آن بی بهره بودند.   

یک نظامی ارتش سوریه به خبرنگار العالم، گفت: افراد مسلح موشکهای گراد، موشکهای ضد هوایی و موشکهای حرارتی در اختیار دارند.

اما در ادامه حملات ارتش سوریه «عبدالقادر مصطفی» ملقب به «ابوساق» از اعضای جبهه النصره در کمینی واقع در غرب «ادلب» به هلاکت رسید، همچنین ارتش گروهی از افراد مسلح را در کشتزارهای اطراف «برزه» در حومه دمشق هدف قرار داد و به هلاکت رساند.

گفته می شود ارتش سوریه به پایان نبردهای حلب و ریف دمشق نزدیک شده است، به ویژه که این نبرد نقشی سرنوشت ساز در زمینه توقف جنبه نظامی بحران سوریه به نفع راه حل سیاسی را دارا است.
 09 - 11:36
 

پربیننده ترین خبرها