سیاستمدار ترک: دموکراسی در ترکیه وجود ندارد

سیاستمدار ترک: دموکراسی در ترکیه وجود ندارد
دوشنبه 20 خرداد 1392 - 19:57

العالم،آنكارا - نماينده پیشین پارلمان ترکیه با انتقاد از لحن تهدید آمیز نخست وزیر این کشور گفت: در حال حاضر ما به عقلانیت و دموکراسی نیاز داریم اما هیچ نشانی از اینها در سخنان اردوغان مشاهده نمی شود.

"اينال پاتو" روز دوشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اردوغان را مسؤول رویدادهای اخیر این کشور دانست و گفت: اردوغان قوانين را طبق ميل خود اجرا مي كند و اکنون هم تهديد مخالفان را آغاز كرده است.

در ناآرامی ها و اعتراضات اخیر در ترکیه، 3 نفر کشته و حدود 5 هزار نفر مجروح شده اند؛ تظاهرات و درگیری در خیابانهای اصلی شهرهای بزرگ ترکیه از 10 روز قبل همچنان ادامه دارد. اردوغان نیز به جای پاسخ دادن به مطالبات مردم به تهدید مخالفان روی آورده است.

"اينال پاتو" دموكراسي و عقلانيت را نیاز اصلی ترکیه در شرایط فعلی دانست و گفت: ما تا اين لحظه هيچ نشانه اي از عقلانيت و صبر از اردوغان نديده ايم. اردوغان قصد بحراني كردن اوضاع را دارد ونمی داند که تداوم اعتراضات كنترل اوضاع را از دست وی خارج خواهد کرد.

نماينده سابق حزب جمهوري خلق با درخواست از اردوغان برای اتخاذ تدابیر عاقلانه، اظهار داشت با توجه به انتقادهای آمریکا، اتحادیه اروپا و کشورهای همسایه از رفتار ترکیه ضد معترضان اردوغان نمی تواند اقدامات شدیدتری انجام دهد و ما اميدواريم که اوضاع بحرانی تر نشود.

اردوغان روز گذشته معترضان را تهدید کرد و هشدار داد "صبرش حدی دارد"؛ اردوغان در حالی چنان اظهاراتی بر زبان رانده که معترضان این کشور نیز با اشاره به خفقان شدید در این کشور بارها هشدار داده اند، صبرشان پایان یافته است.

10-23:45

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها