تجمع اعتراض آمیز زنان در عربستان

تجمع اعتراض آمیز زنان در عربستان
سه شنبه 21 خرداد 1392 - 12:20

شهرهای ریاض و بریده در عربستان، دیروز صحنه فعالیتهای اعتراض آمیز زنان و خانواده های بازداشت شدگان سیاسی در زندانهای سعودی بود.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، ده ها زن عربستانی دیروز با تجمع مقابل ساختمان "اداره حقوق بشر" آزادی فوری بازداشت شدگان سیاسی را خواستار شدند.
نیروهای امنیتی با یورش به تجمع کنندگان، شماری از زنان را بازداشت کرده و پس از انتقال به اداره تحقیقات، آنان را به زندان "الملز" بردند.
در شهر بریده نیز شماری از زنان و کودکان فعالان بازداشت شده عربستانی تجمع اعتراض آمیزی را مقابل دادگاه بزرگ این شهر برگزار کردند.
شرکت کنندگان در این اقدام اعتراض آمیز تابلوهایی را حمل می کردند که روی آنها اسامی بازداشت شدگان نوشته شده بود.
نیروهای امنیتی پس از بستن خیابانهای اطراف محل تحصن، زنان معترض را بازداشت کردند.
با توجه به ممنوع بودن هرگونه تحصن و اعتراض در عربستان، اینگونه فعالیتهای اعتراض آمیز معمولا با حضور تعداد محدودی از فعالان برگزار می شود.
سرلشكر "منصور التركي" سخنگوي امنيتي وزارت كشور عربستان، حدود دو ماه قبل گفته بود: تعداد بازداشت شدگان در زندان هاي اداره آگاهي 2772 نفر است كه از بين آنها 2221 نفر عربستاني و 551 نفر ديگر از 41 كشور عربي و غير عربي هستند.
با این حال هیأت حقوق بشر دولتي عربستان در پاييز سال 2011 ميلادي از وجود 4400 فرد بازداشت شده در زندانهاي اداره آگاهي خبر داد بود.
اين درحالي است كه نهادهاي مدافع حقوق بشر به وجود دست كم 30 هزار فرد بازداشت شده در زندان هاي عربستان اشاره مي كنند. اما مسئولان دولتي وجود هرگونه زنداني سياسي در زندان‌هاي عربستان را تكذيب مي كنند.

پربیننده ترین خبرها