واکنش عجیب شورای همکاری به شکست قُصیر

واکنش عجیب شورای همکاری به شکست قُصیر
چهارشنبه 22 خرداد 1392 - 12:53

همزمان با افزایش روزافزون حمایت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از تروریست های حاضر در سوریه، جنگ تبلیغاتی نامتعارف و مقابل با همپیمانان دولت سوریه نیز در دستور کار آنها قرار دارد که نشان می دهد شکست تروریست ها در القصیر و پاکسازی آن شهر توسط ارتش سوریه، ضربه بزرگی به حامیان تروریسم در منطقه وارد کرده و آنها را به چنین واکنش های بی سابقه ای واداشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، عبداللطیف الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد: به دلیل حمایت های حزب الله لبنان از دولت سوریه، این شورا علیه افراد منسوب به حزب الله در کشورهای حوزه خلیج فارس، اقدامات مالی و تجاری ویژه ای اتخاذ خواهد کرد.

روزنامه سعودی "الشرق الاوسط" در شماره امروز خود نوشت: الزیانی با تأکید بر وجود  اقدامات سیاسی علیه اعضا و طرفداران حزب الله در کشورهای مذکور، خاطرنشان کرده که شناسایی این افراد از طریق نهادها و روش های امنیتی خاص هر کشوری انجام خواهد شد.

از سوی دیگر، عبدالعزیز العویش معاون امور مذاکرات و گفتگوهای استراتژیک دبیرکل شورای همکاری نیز از اقدامات اولیه برای تحت نظر قرار دادن فعالیت اقتصادی حزب الله لبنان در منطقه خلیج فارس خبر داد و گفت: اولین اقدام در این زمینه، کشف موارد مربوط به انتقال اموال به حزب الله و نظام سوریه و نهادها و افراد واسطه در این زمینه است و این اقدام، تمامی گروهها و افراد همپیمان آنها -مانند میشل عون- را نیز شامل می شود.

وی تاکید کرد: دومین اقدام شورای همکاری در این زمینه، کشف سرمایه گذاری ها و تلاش ها برای پولشویی است و پس از کنترل مستقیم وغیر مستقیم این نهادها، به آسانی می توان تصمیم مناسب را اتخاذ کرد.

از سوی دیگر مشاری النعیم مدیر بخش بین الملل شورای همکاری گفت: این اقدام همه لبنانی های مقیم کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس را شامل نخواهد شد، بلکه فقط اعضا و هواداران حزب الله لبنان مشمول آن خواهند بود.

النعیم مدعی شد: حزب الله علاوه بر داشتن یک منبع اصلی اقتصادی در لبنان، منابع درآمدی دیگری دارد که توسط برخی افراد فعال در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس اداره می شود.

ادعاها و اتهامات شورای همکاری خلیج فارس به حزب الله لبنان در حالی است که کشورهای مذکور حامیان اصلی مالی و تسلیحاتی تروریست ها به شمار می آیند و علاوه بر این بیشترین شمار تروریست های خارجی در سوریه، از اتباع اعضای شورای همکاری هستند.

پربیننده ترین خبرها