مخالفان و هواداران اردوغان به میدان می روند

مخالفان و هواداران اردوغان به میدان می روند
شنبه 25 خرداد 1392 - 20:55

العالم، استانبول - در پی فراخوان دولت ترکیه از حامیان خود برای راهپیمایی در استانبول و آنکارا، هزاران شهروند ترک به معترضان در میدان تقسیم و پارک گزی استانبول می پیوندند.

"سامي هاشم" روز شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: هماهنگ كنندگان تحصن در ميدان تقسيم امروز با صدور بيانيه اي ضمن تاكيد بر ادامه تحصن، 5 شرط براي پايان دادن تحصن اعلام كرده اند.
وی افزود: اين 5 شرط شامل باقي ماندن پارك گزی به همين نام و حالت طبيعي آن، ويران نكردن مركز فرهنگي، استفاده نکردن از گاز اشك آورعليه معترضان، بركناري فرمانداران آنكارا و استانبول و همه مسئولان برخورد خشونت آميز با معترضان و آزادي بازداشت شدگان حوادث اخير است.

این روزنامه نگار ترک افزود: هماهنگ كنندگان این اعتراضات، پارك گزی را به 7 بخش تقسيم كردند و در شب گذشته تهديد دولت به تخليه پارك را بررسي كردند و همچنان در انتظار تصميم دادگاه و همه پرسي به سر مي برند.

وي خاطر نشان كرد كه مطالبات مطرح شده خواستِ جمعي تحصن كنندگان بوده است.

این روزنامه نگار ترك خاطرنشان کرد: هم اكنون دهها هزار نفر براي اعلام همبستگي با معترضان متحصن در ميدان تقسيم به سوي اين مكان درحال حركتند، زيرا حزب عدالت و توسعه از طرفداران خود خواسته امروز و فردا در آنكارا و استانبول تظاهرات برگزار كنند از اين رو معترضان با ورود به ميدان با متحصنين اعلام همبستگي خواهند كرد.

اعتراضات در ترکیه با وجود تهدیدهای دولت و سرکوب شدید معترضان به دست نیروهای امنیتی، امروز وارد شانزدهمین روز خود شده است.

15-16:01

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها