کانال‌های آمریکا برای ارسال سلاح به سوریه

کانال‌های آمریکا برای ارسال سلاح به سوریه
يکشنبه 26 خرداد 1392 - 13:25

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا از طریق کانال‌هایی محرمانه در ترکیه و اردن ، برای گروه های مسلح در سوریه سلاح می فرستد.

سازمان جاسوسی سیا در آمریکا از طریق پایگاه های مخفیانه در ترکیه و اردن ، برای گروه های مسلح سوری سلاح می فرستد.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از مسئولان آمریکایی نوشت آمریکا در تلاش برای ایجاد راه های جدید به منظور رساندن کمک های غیرجنگی به دست گروه های مسلح در سوریه ، در سال گذشته این پایگاه ها را توسعه داده است.

بنا به اعلام مسئولان آمریکایی ، انتظار می رود که در هفته های آینده از این پایگاه ها برای انتقال محموله هایی محدود از سلاح و مهمات استفاده شود که این مساله بیانگر افزایش دخالت آمریکا در جنگ داخلی در سوریه که اخیرا" درآن پیشرفت های زیادی به نفع نیروهای بشار اسد رئیس جمهوری سوریه حاصل شده است.

" بين رودس " معاون سخنگوی کاخ سفید روز پنج شنبه اعلام کرده بود که آمریکا مخالفان سوری را که با نظام بشار اسد مبارزه می کنند ، به کمک های نظامی تجهیز می کند.

در همین حال ، روزنامه انگلیسی " تایمز " نوشت آمریکا 300 نفر از نیروهای دریایی خود را به شمال اردن در نزدیک مرزهای سوریه فرستاده است تا زمینه را برای تجهیز گروه های مسلح به سلاح فراهم کند.

پایگاه شبکه المنار دیروز به نقل از روزنامه تایمز نوشت که سکوهای پرتاب موشک پاتریوت به بهانه حمایت از اراضی اردن دربرابر هرگونه حمله موشکی احتمالی از طرف سوریه به اردن فرستاده شده است.

تایمز افزود استقرار نیروهای آمریکایی در اراضی اردن ، به بهانه آموزش های نظامی که این هفته اجرا شد ، صورت گرفت.

به نوشته این روزنامه انگلیسی ، وزارت دفاع آمریکا درحال حاضر تلاش می کند تا لیستی از سلاح هایی که به گروه های مسلح کمک می کند ، تهیه نماید و احتمال می رود که بیشتر شامل سلاح های دوش پرتاب ، مهمات ، سامانه های کنترل و فرماندهی باشد.

این درحالیست که یک مسئول اردنی اعلام کرد که این کشور از آمریکا خواسته است که جنگنده های اف 16 و سکوهای پرتاب موشک های پاتریوت را بعد از رزمایش " شیر آماده " که اواخر ژوئن جاری پایان می یابد ، در اردن نگاه دارد.

خبرگزاری رسمی اردن به نقل از محمد المومنی وزیر مشاور در امور اطلاع رسانی و سخنگوی رسمی دولت اردن گزارش داد اردن از طرف آمریکایی خواسته است که برخی از سلاح هایی را که در مانورها شرکت دارند ، دراین کشور نگاه دارد.

المومني افزود : با آمریکا توافق شده است که برخی از این سلاح ها در اردن شامل سکوهای پرتاب موشک و جنگنده های اف 16 در اردن بمانند.

این مسئول اردنی افزود این اقدام در راستای تلاش های مستمری صورت می گیرد که هدف از آن توسعه توانایی های نظامی و دفاعی نیروهای مسلح اردن است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها