رسوایی برخورد غیرقانونی با کودکان فلسطینی

رسوایی برخورد غیرقانونی با کودکان فلسطینی
شنبه 1 تير 1392 - 12:34

انتشار گزارشهایی در خصوص برخورد غیرقانونی با کودکان فلسطینی، رژیم صهیونیستی را نگران کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم روزنامه انگلیسی "دیلی تلگراف" امروز (شنبه) گزارشی را با عنوان " نگرانی اسرائیل از گزارش سازمان ملل متحد درباره شکنجه کودکان فلسطینی " منتشر کرد .
دیلی تلگراف نوشت: کمیته حقوق کودکان سازمان ملل که موظف به دفاع از کودکان در سراسر جهان است، در گزارش خود "اسرائیل" را به شکنجه و توهین به کودکان فلسطینی متهم کرده است .
کمیته حقوق کودکان سازمان ملل در گزارش خود از برخورد نامناسب نیروهای پلیس و ارتش رژیم صهیونیستی با کودکان فلسطینی هنگام بازداشت آنها ابراز نگرانی کرد و افزود : کودکان فلسطینی هنگام بازجویی شکنجه می شوند و احزاب اسرائیلی نیز واکنشی به این قانون شکنی ها نشان نمی دهند.
در این گزارش آمده است: "نیروهای اسرائیلی کودکان را مورد ضرب و جرح قرار داده و به آنان فحاشی می کنند و دست آنان را به صورت محکم و درد آور می بندند .. این نیروها سر کودکان را با کیسه می پوشانند و آنان را به قتل و تجاوز جنسی تهدید می کنند."
دیلی تلگراف به نقل از گزارش کمیته حقوق کودکان نوشت : "نیروهای اسرائیلی برای اجبار کودکان فلسطینی به اعتراف کردن آنها را از زمان بازداشت تا انتقال به زندان تحت فشارهای مختلف قرار می دهند."
با این حال "ییگال پالمور" سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی از کمیته حقوق کودکان انتقاد کرد و گفت : برخی اتهامات مانند اجبار کودکان فلسطینی به نشان دادن اماکن اختفای فعالان فلسطینی یا استفاده از آنها به عنوان سپرهای انسانی دروغ محض است .
دیلی تلگراف نوشت : مرکز حقوقی " بتسلیم " در اراضی اشغالی در چند سال گذشته گزارش های موثقی را درباره نقض حقوق کودکان فلسطینی از جمله شکنجه آنها در مراکز ارتش و پلیس اسرائیل منتشر کرده است .

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها