ناتوانی اردوغان در پایان دادن به اعتراضات

ناتوانی اردوغان در پایان دادن به اعتراضات
شنبه 1 تير 1392 - 20:59

العالم - پژوهشگر و کارشناس امور ترکیه، درباره گسترش اعتراضات به سایر شهرهای این کشور به دولت ترکیه هشدار داد و گفت: اردوغان با این شیوه ها نمی تواند تظاهرات را متوقف کند.

"برکات کار" به شبکه خبری العالم گفت: دولت اردوغان، راهی جز ادامه حمله به معترضان و بازداشت های پیاپی آنها ندارد، اما باید بداند که اعتراضات به این شیوه، پایان نخواهد یافت و به تمام شهرهای ترکیه سرایت خواهد کرد.

پژوهشگر و کارشناس امور ترکیه با تاکید بر پافشاری اردوغان بر شیوه سرکوب خشونت بار تظاهرات، علت اتخاذ این سیاست را اهدافی دیگر دانست که یکی از آن ها را متوقف کردن روند صلح با کردها ارزیابی کرد.

برکات کار با بیان این که مشکل ترکیه با این بازداشت ها و حملات حل نخواهد شد، خاطر نشان کرد: علت این اعتراضات، مشکلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، طائفی و دینی است و با چنین برخوردهایی نمی توان این اعتراضات را برطرف کرد.

وی سپس به شیوه های مختلف اعتراضات در ترکیه اشاره کرد و گفت: تاکنون اعتراضات شیوه های مختلفی را تجربه کرده است و امکان دارد این شیوه ها باز هم تغییر کند، اما اساس اعتراضات تغییر نخواهد کرد و مردم دست از اعتراض خود نخواهند کشید. بخشی از این اعتراضات ناشی از مشکلات طبقاتی است که حاشیه نشینان، فقرا، بیکاران، کارمندان و زنان گرفتار آن هستند و این افراد دست از مطالبات قانونی و مشروع خود نخواهند کشید.

دولت ترکیه، در واکنش به اعتراضات علیه اردوغان به برخورد شدید با آن ها پرداخت تا به این تظاهرات که از 23 روز پیش تاکنون ادامه دارد، پایان دهد.

نیروهای امنیتی ترکیه در سه هفته اخیر 26 تن از فعالان حزب سوسیالیست ترکیه را به سبب مشارکت در تظاهرات بر ضد دولت بازداشت کرده اند.

اردوغان با تاکید بر این که این اعتراضات نمی تواند روند پیشرفت و سازندگی را در کشور متوقف کند، خاطر نشان کرده است که این اعتراضات، توطئه مخالفان دولت اردوغان است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها